بیماران مبتلا به سرطان روده می توانند شانس زنده ماندن شان را با مصرف مغزیجات آجیلی درختی در کنار رژیم غذایی سالم و ورزش منظم افزایش دهند.

مغزیجات آجیل داروی مناسب بازماندگان سرطان روده

سلامت نیوز: بیماران مبتلا به سرطان روده می توانند شانس زنده ماندن شان را با مصرف مغزیجات آجیلی درختی در کنار رژیم غذایی سالم و ورزش منظم افزایش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، در یک مطالعه ۷ ساله، بیماران درمان شده مبتلا به مرحله ۳ سرطان روده که حداقل ۵۵ گرم مغزیجات آجیلی درختی در هفته خورده بودند ۴۲ درصد با احتمال کمتر بازگشت سرطان و ۵۷ درصد با ریسک کمتر مرگ ناشی از بیماری روبرو بودند.

مرحله ۳ سرطان به معنای گسترش سرطان به بافت های پیرامونی بوده که هنوز به اعضای دورتر سرایت نکرده است.

در مطالعه دوم هم مشخص شد بازماندگان سرطان روده دارای بالاترین نمره از لحاظ سبک زندگی سالم یعنی تغذیه درست، ورزش و حفظ وزن سالم، با ۴۲ درصد ریسک کمتر مرگ در مقایسه با بقیه افراد مواجه بودند.

دکتر بروس جانسون، سرپرست تیم تحقیق از موسسه سرطان دانا-فاربر بوستون، در این باره می گوید: «رژیم غذایی و سبک زندگی هر دو می توانند بر ریسک بازگشت بیماری تاثیر گذاشته و به طول عمر بیشتر کمک کنند.»

محققان بیشتر بر مصرف مغزیجات درختی نظیر پسته، بادام هندی و گردو تاکید دارند. تحقیقات بیشتر نشان داده است بادام زمینی و کره بادام زمینی دارای چنین فایده ای نبودند.

محققان بادام زمینی را جزء خانواده حبوبات نظیر نخودفرنگی، عدس و لوبیا دسته بندی می کنند. تفاوت بادام زمینی با مغزیجات درختی به دلیل ترکیب بیوشیمیایی متفاوت آنهاست.

تیم تحقیق معتقد است افرادی که مغزیجات آجیلی درختی مصرف می کنند دارای قندخون پایین و انسولین پایین تر هستند که می تواند ریسک سرطان روده شان را کاهش دهد.

مغزیجات آجیلی درختی هم سرشار از اسیدهای چرب سالم، فیبر و فلاونوئیدها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha