سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 217116

محققان دریافتند استرس در کار می‌تواند به انتخاب غذاهای ناسالم منجر شود.

استرس کاری در پرخوری تاثیر دارد

سلامت نیوز:محققان دریافتند استرس در کار می‌تواند به انتخاب غذاهای ناسالم منجر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا ، نتایج مطالعه جدید نشان داده است استرس در طول کار منجر به تاثیر منفی در خوردن می‌شود و افراد را وادار به پرخوری یا مصرف مقدار زیادی از مواد غذایی ناسالم در زمان شام می‌کند.

به گزارش ساینس،محققان دریافتند خلق و خوی منفی افراد از یک روز کاری پراسترس، در شام خوردن تاثیر می‌گذارد و منجر به انتخاب غذاهای ناسالم می‌شود. در نتیجه این افراد بیش از حد معمول غذا می‌خورند یا به جای انتخاب غذاهای سالم، غذاهای ناسالم انتخاب می‌کنند.

این مطالعه شامل دو تحقیق بود که در بین 235 نفر در چین انجام شد. مطالعه اول شامل 125 شرکت‌کننده از پنج شرکت فناوری اطلاعات چینی و مطالعه دوم شامل 110 نفر از کارمندانی بود که با مشتریان درگیر بودند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد، کارکنان در هر دو مطالعه بعد از یک روحیه منفی ناشی از روز کاری پر استرس، تمایل به خوردن غذاهای ناسالم داشتند.

محمققان دانشگاه ایلینویز اظهارکردند: گاهی اوقات خوردن به عنوان یک راه برای از بین بردن و کنترل خلق و خوی منفی استفاده می‌شود. افراد به طور غریزی از احساسات ناخوشایند اجتناب می‌کنند.

علاوه بر این، افرادی که خواب خوب شبانه دارند، تمایل به خوردن مواد غذایی بهتر بعد از استرس کاری خواهند داشت. خواب خوب می‌تواند افراد را در مقابله  با استرس و خوردن کمتر مواد غذایی ناسالم ایمن کند.

این بررسی در نشریه Applied Psychology منتشر شده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha