بیشتر مبتلایان به ویروس HIV در دورانی از زندگی خود بیمار می‌شوند كه می‌توانند برای كشورشان به عنوان نیروی اقتصادی و كاری مفید باشند.

سلامت نیوز:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شیراز با تقدیر از تلاش تمام دستگاه‌های مرتبط گفت: ارائه خدمات به بیماران تزریقی با هدف جلوگیری از انتقال بیماری‌های خونی در كشور نسبت به جهان منحصر به فرد است.

به گزارش  فارس محسن مقدمی در نشست یك روزه تبعیض بیماران مبتلا به ایدز به اهمیت موضوع شناخت صحیح از این بیماری اشاره كرد و اظهار داشت: نزدیك به سه دهه از شناخت ویروس بیماری ایدز در دنیا می‌گذرد و در طول این مدت دانشمندان تلاش‌های بسیاری برای جلوگیری از گسترش و درمان این بیماری صورت داده‌اند.
مقدمی ادامه داد: ایدز نه تنها سیستم دفاعی بدن را مختل كرده بلكه به دلیل فشارهای روانی ناشی از ابتلا به این بیماری فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بیمار را نیز دگرگون و تخریب می‌كند.
وی تصریح كرد: بیشتر مبتلایان به ویروس HIV در دورانی از زندگی خود بیمار می‌شوند كه می‌توانند برای كشورشان به عنوان نیروی اقتصادی و كاری مفید باشند.
معاون سلامت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه به تشریح برخی آمارها پرداخت و اظهار داشت: در سال 2000 میلادی روزانه 7 هزار انسان و در هر دقیقه پنج نفر به ایدز مبتلا می‌شدند.
مقدمی افزود: این آمارها زمانی نگران‌كننده‌تر هستند كه طبق آمارها در سال 2000 میلادی از میان هر پنج نفر مبتلا به ایدز یك انسان زیر 15 سال مشاهده می‌شد.
وی با بیان برخی آمارها در مورد تعداد افراد مبتلا به ویروس HIV گفت: تاكنون بالغ بر 33 میلیون فرد مبتلا به این بیماری مهلك در دنیا شناخته شده‌اند كه از این تعداد 1/8 میلیون نفر جان باخته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha