در بساط‌شان همه چیز پیدا می‌شود؛ از پیشانی گرگ تا مهره مار و حتی ناموس كفتار. راه دسترسی به آنها هم چندان دور نیست.

سفارش آنلاین از پیشانی گرگ تا مهره مار بوآ

سلامت نیوز:در بساط‌شان همه چیز پیدا می‌شود؛ از پیشانی گرگ تا مهره مار و حتی ناموس كفتار. راه دسترسی به آنها هم چندان دور نیست. كافی است تا تلفن همراهتان را در دست بگیرید و به سراغ شبكه‌های اجتماعی همچون تلگرام یا اینستاگرام بروید تا بتوانید به سادگی صفحات بساط رمالان و جادوگران را ورق بزنید.

به پزارش سلامت نیوز، جوان نوشت: در فضای مجازی حتی اگر برای شبكه ملی اطلاعات بارها روبان قیچی و كف و سوت‌زده شود، همچنان آنقدر رهاست كه بازار انواع و اقسام كلاهبرداری‌ها در این فضا سكه است. به خصوص اینكه این روزها همه تلفن همراه هوشمند دارند و همه عضو شبكه‌های اجتماعی هستند؛  از مدیران دولتی و وزرا ‌گرفته تا رمالان.

 

 

ابهام در آینده و شوك‌های مداوم اقتصادی منجر به شیوع خرافات و باورهای انحرافی در جامعه می‌شود. وقتی تلاش در مسیر مستقیم به نتیجه نمی‌رسد، افراد به دنبال میانبرهایی برای رسیدن به مقصد هستند و در شرایطی كه همه چیز در جامعه رها شده تا سبك زندگی مردم به سمت و سوی تجملگرایی و ارزش شدن ثروت و قدرت پیش برود، بدیهی است زمینه‌های ارتكاب به جرائم و آسیب‌های اجتماعی بیش از پیش شكل می‌گیرد. در این میان عده‌ای از افراد به سمت ارتكاب به جرائم و بزهكاری پیش می‌روند و عده‌ای دیگر تلاش می‌كنند تا از مسیر خرافات و باورهای ماورایی و با توسل به مهره مار، ‌خرمهره و ناموس كفتار و امثال آن در مسیر خوشبختی و ثروت قرار بگیرند؛ رخدادهایی كه برون داد كم‌كاری‌های فرهنگی دستگاه‌های متولی فرهنگ‌سازی و ترویج سبك زندگی ایرانی اسلامی از یكسو و همچنین ساختارهای اقتصادی ناسالم و بیمار جامعه است. در این میان رفتارهای برخی گروه‌های مرجع اجتماعی – سیاسی هم به چنین روندی دامن می‌زند. بدیهی است  وقتی همسر یک فرد شناخته شده در خانه یك زن رمال بازداشت می‌شود و این رمال به دریافت چند میلیارد تومان از سوی وی اعتراف می‌كند شاید اقبال مردم عادی به موضوعاتی همچون بخت‌گشایی و مشكل‌گشایی با توسل به رمالان و جادوگران دور از انتظار نباشد. 

 
قانون بقای خرافات

قانون بقای خرافات می‌گوید، خرافات از بین نمی‌رود فقط از شكلی به شكل دیگر و از فضایی به فضایی دیگر منتقل می‌شود. برای اثبات این قانون كافی است تا سری به آخرین تكنولوژی فضای مجازی بزنید تا ببینید در شبكه‌های اجتماعی تلفن همراه و در فضای اینترنت كه به نوعی یكی از مصادیق آخرین دستاوردهای بشر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است، فالگیرها و جادوگران چگونه بساط رمالی خود را در تلگرام و اینستاگرام پهن كرده‌اند و مهره مار و ناموس كفتار می‌فروشند و از آن سوی خطوط ارتباطی بخت می‌گشایند و زبان می‌بندند. پهن شدن بساط این رمالان در فضای مجازی اما تلنگری دیگر به رها‌شدگی این فضا و فقدان نظارت‌هاست كه موجب شده تا با كمرنگ‌تر شدن بساط جادو و  جنبل و فالگیری در فضای حقیقی همین بساط با درصد نفوذ بیشتر و دسترسی آسان‌تر و همیشگی به فضای مجازی منتقل شود. 

 
سفارش آنلاین مهره مار

كافی است تا در قسمت جست‌وجوی اینستاگرام واژه‌های مورد نظر را جست‌وجو كنید. با نوشتن ‌واژه‌هایی همچون مهره مار یا خر مهره فهرستی از صفحات گوناگون پیش روی شما گشوده می‌شود. تصاویر در اینستاگرام به اشتراك گذاشته می‌شود و توضیحات در كانال تلگرامی وابسته به آن آمده است. منوی قیمت‌ها هم آنقدر تنوع دارد كه اگر مشتری باشید، محال است دست خالی از داخل این صفحات و سایت‌ها و كانال‌ها بیرون بیایید.
 

خر مهره كه موارد استفاده‌اش كارگشایی قوی، جهت رزق و روزی و درآمد، زبان‌بندی و صدها مورد دیگر ذكر شده است. ظاهراً اصل و غیر اصل دارد. با گشت و گذاری در صفحات ذكر شده در می‌یابید كه این مهره را از گلوی الاغ در می‌آورند. سایز‌بندی دارد و قیمت سایزهای مختلف آن فرق می‌كند. در برخی سایت‌ها با 90 هزارتومان هم می‌توانید یك خرمهره بخرید، اما برخی صفحات اینستاگرامی قیمتش كمی بیشتر است. به طور نمونه خرمهره كوچك اندازه یك بند انگشت 250 تومان و یه مقدار بزرگ‌تر 350 و بزرگ دوبند انگشتی 500 هزار تومان است. 

ناموس كفتار هم كاربردش ، باطل‌كننده تمامی طلسم‌ها،  حل اختلافات خانوادگی و ایجاد محبت و علاقه نزد همسر خود است. نوع پاكستانی‌اش از حدود 200 هزار تومان تا یك میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد. پیشانی گرگ هم گویا به درد جلوگیری از جدایی، ‌آزادی زندانی‌، ‌رسیدن به آرزوها، ‌شفای مریض و  درمان ناباروری می‌خورد!
 
مهره مار هم كه مشتری‌های خودش را دارد و بسته به نوع و نژاد مار مذكور قیمتش متفاوت است. به طور نمونه مهره مار بوآ در یكی از صفحات اینستاگرام یك میلیون و 200 هزار تومان اعلام شده و در صفحه‌ای دیگر مهره مار شاه كبرای هندی به حراج گذاشته شده است. بگذریم از اینكه برخی از این كالاها ضمانتنامه كتبی هم دارد.
 
روش خرید هم با سفارش به آیدی تلگرام یك شماره تلفن اعتباری است؛ ‌از همین شماره‌هایی كه با 5 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. معمولاً هم قرار است سفارش شما با پست در خانه‌تان ارسال می‌شود تا هیچ ردی از كلاهبردارانی كه اینگونه در فضای مجازی برای شما تور پهن كرده‌اند، باقی نماند. اگرچه ردیابی این افراد چه شیادانی باشند كه مردم را فریب می‌دهند و چه جاسوسانی كه در چنین پوششی به دنبال مطامع خود هستند، چندان كار سختی نیست، البته به شرط آنكه حداقل نظارتی بر فضای مجازی وجود داشته باشد؛‌رخدادی كه با گشت و گذاری كوتاه در این فضا و در میان صفحات اینستاگرام و كانال‌های تلگرامی جای خالی‌اش حس می‌شود.
 

در زمانی كه این گزارش نوشته می‌شد یا همین زمانی كه شما مشغول مطالعه آن هستید، رمال‌های جدیدی بساطشان را در فضای مجازی پهن كرده‌اند؛ ‌بساطی كه روبانش را مسئولان با رها كردن فضای مجازی و بازی‌های سیاسی به جای افتتاح شبكه ملی اطلاعات هر لحظه قیچی می‌كنند. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha