یک دستور خانگی قدیمی خوردن ده دانه گیلاس در روز را برای رفع سردرد توصیه می‌کند. آیا این توصیه افسانه‌ است یا پایه‌هایی حقیقی دارد. دانشمندان برای یافتن پاسخ این سئوال تحقیقاتی کرده و به نتایج جالبی دست یافته‌اند.

یک دستور خانگی قدیمی برای رفع سردرد

سلامت نیوز: یک دستور خانگی قدیمی خوردن ده دانه گیلاس در روز را برای رفع سردرد توصیه می‌کند. آیا این توصیه افسانه‌ است یا پایه‌هایی حقیقی دارد. دانشمندان برای یافتن پاسخ این سئوال تحقیقاتی کرده و به نتایج جالبی دست یافته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز، پژوهشگران می‌گویند خوردن روزانه ۲۰ گیلاس تاثیری مشابه مصرف یک قرص آسپرین ۵۰۰ میلی را دارد. پوست گیلاس خاصیت دردزدایی دارد. آنتوسیان یا ماده رنگی که موجب قرمز شدن پوست گیلاس می‌شود در تسکین درد نقش دارد.

به غیر از رنگ، طعم این میوه نیز در تقویت خاصیت کاهش درد موثر است. هر چقدر گیلاس پررنگ‌تر و ترش‌تر باشد تاثیر آن در دردزدایی بیشتر است. به جز پوست خواص درمانی بیشمار دیگری در گوشت گیلاس وجود دارد.

مواد رنگی موجود در گیلاس رادیکال‌های آزادی را که به غشاء سلول آسیب می‌رسانند خنثی می‌کنند‌‌، بنابراین بافت‌های همبند، پوست، عروق خونی و مفاصل را در پیری محافظت و از بروز سرطان و حمله قلبی جلوگیری می‌کنند. آنتوسیان موجود در پوست گیلاس ضدالتهاب است.

به گزارش دویچه وله، پژوهش‌های دیگر نیز کارایی‌های شفابخش این میوه تابستانی و آب آن را در درمان جراحات، دردها و دردهای عضلانی تأیید کرده است. مصرف ۲۵۰ گرم گیلاس در روز طی یک هفته اسیداوریک موجود در خون پایین می‌آورد و خطر بروز آرتروز را کاهش می‌دهد.

ویتامین C موجود در این میوه سیستم ایمنی را محافظت می‌کند و آهن آن گردش خون را سرعت می‌بخشد. مصرف گیلاس سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و یبوست را رفع می‌کند. هر صد گرم گیلاس تنها حاوی ۶۳ کیلو کالری است.

چوب گیلاس نیز خاصیت درمانی دارد. دم‌کرده چوب ( دم) گیلاس رطوبت بدن را کاهش می‌دهد و خلط ‌‌‌آور است. همچنین سرفه‌های مزمن را التیام می‌بخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha