چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 222040

روغن این میوه به قدری پر فایده و جادویی است که به مرور زمان و با پیشرفت علم هر روز یک خاصیت جدید از آن کشف می‌شود.جالب‌ترین نکته در مورد روغن زیتون این است که می‌گویند خوردن یک قاشق روغن زیتون در روز از بروز بسیاری از مشکلات جسمی جلوگیری می‌کند.

معجزه روغن زیتون

سلامت نیوز:روغن این میوه به قدری پر فایده و جادویی است که به مرور زمان و با پیشرفت علم هر روز یک خاصیت جدید از آن کشف می‌شود.جالب‌ترین نکته در مورد روغن زیتون این است که می‌گویند خوردن یک قاشق روغن زیتون در روز از بروز بسیاری از مشکلات جسمی جلوگیری می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرادید،زیتون در زیر مجموعه میوه‌ها قرار می‌گیرد.اما میوه‌ای خاص که هرگز زمان پذیرایی از مهمان روی میز چیده نمی‌شود.این میوه بهشتی که هم در پزشکی مدرن و هم در طب سنتی و روایات دینی ما از آن یاد شده خواص زیادی دارد. زیتون را می‌توان به شکل میوه  مصرف کرد یا از روغن آن بهره برد.روغن زیتون خواص درمانی هم دارد و علاوه بر خوردن می‌توان از روغن آن برای ماساژ دادن نواحی درد هم استفاده کرد.علاوه بر این در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی، صابون، صنایع دارویی و حتی به عنوان سوخت برای چراغ‌های قدیمی هم استفاده می‌شود.
 
 زیتون را می‌توان به شکل میوه  مصرف کرد یا از روغن آن بهره برد
چرا روغن زیتون
روغن این میوه به قدری پر فایده و جادویی است که  به مرور زمان و با پیشرفت علم هر روز یک خاصیت جدید از آن کشف می‌شود. جالب‌ترین نکته در مورد روغن زیتون این است که می‌گویند خوردن یک قاشق روغن زیتون در روز از بروز بسیاری از مشکلات جسمی جلوگیری می‌کند. در روایتی از پیامبر گرامی اسلام نیز آمده است که زیتون بخورید و روغن آن را به بدن بمالید که هفتاد مرض را شفا می‌بخشد. علاوه بر این روغن زیتون اثرات فوق‌العاده‌ای در زیبایی و سلامت پوست، مو  ناخن‌ها دارد.
 
برای آگاهی از این فواید روغن زیتون این گزارش را بخوانید.
 

روغن زیتون اثرات فوق‌العاده‌ای در زیبایی و سلامت پوست، مو  ناخن‌ها دارد


خواص روغن زیتون برای زیبایی
یکی از تأثیرات روغن زیتون در زیبایی و استحکام ناخن‌هاست. زیبایی ناخن به‌خصوص برای خانم‌ها بسیار اهمیت دارد. برای نگه‌داری از ناخن‌ها به‌جای استفاده از مواد مصنوعی که خیلی به ناخن‌ها ضرر می‌زند بهتر است از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون تأثیراتی فوق‌العاده در رشد و سلامت ناخن‌ها دارد. با روش‌های مختلفی می‌توانید این کار را انجام دهید.
 
 
یک راه ترکیب روغن زیتون و گوجه فرنگی(دارای بیوتین است، که یک ماده طبیعی برای رشد ناخن‌ها و مو است)، نصف فنجان گوجه فرنگی رنده شده را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون در یک کاسه مخلوط کنید و حدود ۱۰ دقیقه انگشتانتان را داخل این مخلوط نگه‌دارید و سپس انگشتانتان را بشورید و خشک کنید. روغن زیتون به حفظ رطوبت ناخن‌ها و کوتیکول ها کمک می‌کند.

 ناخن‌ها را قوی می‌کند و باعث افزایش انعطاف‌پذیری آنها می‌شود
 
اگر ناخن‌های شکننده دارید یک چهارم فنجان روغن زیتون را گرم کنید، یک کپسول ویتامین E باز کنید و داخل آن بریزید. با این مخلوط پوست اطراف ناخن و سطح ناخن‌ها را ماساژ دهید. این مخلوط ناخن‌ها را قوی می‌کند و باعث افزایش انعطاف‌پذیری آنها می‌شود و ویتامین E ناخن‌ها را تغذیه می‌کند.
 
برای راحت شدن از شر ناخن‌های نرم، کافی است نصف فنجان پوسته گردو را خوب بکوبید تا پودر شود، با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید تا کاملاً به شکل چسب شود، این چسب را روی ناخن‌هایتان ماساژ دهید و سپس بشویید، برای محکم شدن ناخن‌هایتان این کار را دو بار در هفته انجام دهید.
 
روغن زیتون برای پوست صورت
حتماً شما هم هر روز درگیر پیدا کردن بهترین کرم برای روز و شب  صورت خود هستید و باقیمت‌های بالا این کرم‌ها را تهیه می‌کنید. بهتر است بدانید همه این کرم‌ها داخل خود از روغن زیتون استفاده کرده‌اند پس بهتر است شما مستقیم سراغ این روغن طبیعی معجزه‌آسا بروید.
 
 نرمی پوست و حفظ خاصیت ارتجاعی آن و از بین بردن خشکی پوست و مو از خواص روغن زیتون است
 
روغن زیتون مانع از خشکی پوست شده و رطوبت کافی را به پوست می‌رساند. به همین دلیل در بسیاری از شامپوها، روغن‌های حمام، لوسیون‌ها، صابون‌ها، روغن‌های ماساژ و روغن‌های ناخن از روغن زیتون استفاده می‌شود.روغن زیتون به دلیل داشتن پلی‌فنول‌ها از آسیب‌های پوستی که ممکن است در مواجهه با نور خورشید ایجاد شود، جلوگیری می‌کند.
 
پلی‌فنول‌های موجود در کرم‌های ضد آفتابی که از روغن زیتون تهیه می‌شوند، می‌توانند مانع از آسیب‌های پوستی شوند. بنابراین نرمی پوست و حفظ خاصیت ارتجاعی آن و از بین بردن خشکی پوست و مو از خواص روغن زیتون است.
 
یک پیشنهاد:
نصف فنجان روغن زیتون را با یك قاشق غذاخوری از یك صابون ملایم مایع و ۲ قاشق غذاخوری آب و ۲ قاشق غذاخوری گلیسیرین مخلوط‌ كنید تا کاملاً یكدست شود، این مخلوط را درون شیشه سربسته بریزید. هر بار می‌توانید مقدار كمی از این مخلوط را  روی پوست صورتتان ماساژ دهید و با آب ولرم صورتتان را بشورید. می‌توانید روزانه دو بار از این پاك‌كننده استفاده كنید.
 
خواص روغن زیتون برای پوست پا
تأثیرات معجزه‌آسای روغن زیتون فقط برای پوست صورت نیست، بلکه در نرم کردن پوست پاشنه پا هم کاربرد دارد.شب‌ها قبل از خواب پاهایتان را مرطوب کنید ، با سنگ‌پا سلول‌های مرده را از بین ببرید و با آب و صابون بشویید و خشک‌کنید، بعد کمی روغن زیتون روی پاشنه‌ها بمالید و با حرکات چرخشی پاشنه پا و قسمت‌هایی را که زبر است حسابی ماساژ دهید. بعد از اینکه چند دقیقه روغن زیتون روی پاها ماند یک جوراب نخی بپوشید و تا صبح بخوابید فردا تأثیر آن را خواهید دید. این کار را برای زانو و آرنج هم می‌توانید انجام دهید.
 
 در بسیاری از شامپوها، روغن‌های حمام، لوسیون‌ها، صابون‌ها، روغن‌های ماساژ و روغن‌های ناخن از روغن زیتون استفاده می‌شود

روغن زیتون برای پوست سر
شوره سر:
اگر شما هم مشکل پوسته‌های اضافی سر یا همان شوره زدن را دارید این روش را امتحان کنید. موهایتان را با آب گرم مرطوب کنید چون وقتی موهایتان مرطوب باشد روغن مستقیماً پوست کف سر شما را درمان می‌کند.  روغن را گرم کنید چون روغن گرم بهتر می‌تواند پوست خشک و شوره زده کف سر شما را درمان کند.
 
روغن زیتون گرم را روی تمام پوست کف سر ماساژ دهید. سر را با یک حوله یا کلاه حمام بپوشانید و اجازه دهید روغن زیتون روی پوست شما بماند تا به خوبی پوست را تغذیه کند سپس موها را با شامپو بشویید. یادتان باشد بعد از این کار به هیچ‌وجه برای از سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید موها با جریان هوا خشک شوند. سشوار باعث به وجود آمدن شوره سر و سایر مشکلات برای کف سر می‌شود.
 

 روغن زیتون به دلیل داشتن پلی‌فنول‌ها از آسیب‌های پوستی جلوگیری می‌کند
خشکی مو:
برای رفع خشکی مو، ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با ۲ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و به عنوان یک ماسک برای موهایتان استفاده کنید. عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که موها و پوست شما را نرم می‌کند. وقتی این مخلوط را به موها و پوست کف سرتان زدید، موها را با یک کلاه پلاستیکی حدود ۳۰ دقیقه بپوشانید و بعد موها را بشویید.
 
موخوره:
موخوره مشکل دیگری است که در اثر خشکی و وز کردن مو ایجاد می‌شود برای رهایی از مشکل این راه را امتحان کنید.۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. به آرامی گرم کنید تا حدی که داغ نشود. موها و پوست کف سرتان را با این روغن گرم ماساژ دهید و با یک حوله بپوشانید و ۳۰ دقیقه صبر کنید.


خواص روغن زیتون برای سلامت جسم
خوردن روزانه ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد محققان دانشگاه گلاسکو بریتانیا به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف نان آغشته به روغن زیتون به مدت ۶ هفته باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.
 
روغن زیتون به دلیل اینکه سرشار از اسید اولئیک(از خانواده امگا۹) است میزان کلسترول بد خون LDL را پایین می‌آورد.امگا ۹ نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی ایفا می‌کند به خاطر اینکه باعث افزایش میزان کلسترول مفید HDL و کاهش کلسترول بد خون می‌شود.
 
برای تأثیر بیشتر این روغن بهتر است آن را همراه روغن کلزا، روغن گردو، روغن انگور که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند مصرف کنید. در این صورت خواص ضد کلسترولی آن بیشتر می‌شود.از طرف دیگرسکته‌ مغزی  در بین سالمندان بسیار شایع است که با خوردن روغن زیتون می‌توان از آن جلوگیری کرد. نتایج پژوهشی که اخیراً در فرانسه روی ۷۶۰۰ نفر انجام‌گرفته نشان داده است که مصرف روغن زیتون در افراد مسن بالای ۶۵ سال احتمال سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد.
 
مبارزه با فشار خون
ترکیبات پولیفنول که در روغن زیتون موجود است در مقابله با فشار خون بالا خیلی مؤثر عمل می‌کند. این ترکیبات نمی‌گذارد که چربی‌ها رگ‌های خونی را مسدود کنند. در این صورت رگ‌ها انعطاف بیشتری دارند، خون بهتر جریان پیدا می‌کند و فشار خون تنظیم می‌شود. روغن زیتون همچنین حاوی ویتامین E است که خواص آنتی‌اکسیدانی‌اش خطر فشار خون بالا را محدودتر می‌کند.
 
روغن گرم بهتر می‌تواند پوست خشک و شوره زده کف سر شما را درمان کند
 
اگر از فشار خون بالا رنج می‌برید روغن زیتون بیشتری مصرف کنید.البته پرهیز غذایی و کم کردن نمک را فراموش نکنید.پولیفنول‌های موجود در روغن زیتون تأثیرات دیگری هم دارند.چون مانند هورمون‌های واقعی عمل می‌کنند برای همین باعث تقویت استخوان‌ها می‌شوند.
 
به همین دلیل بهتر است  زنان بالای ۴۵ سال که بیشتر در معرض پوکی و شکستگی استخوان قرار دارند حتماً از این روغن استفاده کنند.  روی برنج و غذاهای دیگر و سالادهایتان روغن زیتون بریزید و تا جایی که می‌توانید از خواص آن بهره‌مند شوید.
 
مبارزه با سرطان
سرطان بیماری سخت قرن حاضر است که هنوز راه‌حل قطعی برای درمانش نیست پس بهتر است با شرایط طبیعی از بروز آن جلوگیر بکنیم.یکی از این راه‌ها استفاده از روغن زیتون است که از ابتلا به سرطان سینه و سرطان پروستات پیشگیری می‌کند. وجود پولیفنول‌های درون این روغن باعث این پیشگیری می‌شود نتایج یک پژوهش آمریکایی که در سال ۲۰۰۵ انجام‌شده است نشان می‌دهد که این اسید چرب با ژن عامل سرطان سینه مبارزه می‌کند.
 

درمان روماتیسم
التهاب روماتیسمی یک بیماری عفونی در مفاصل است. عوامل عفونی، ژن‌ها، هورمون‌ها و رژیم غذایی در بروز آن نقش دارند. مصرف منظم روغن زیتون باعث تسکین علائم این بیماری می‌شود. افرادی که میزان کمی روغن زیتون مصرف می‌کنند، ۲.۵ برابر افرادی که رژیم غذایی سرشار از این روغن را دارند به التهابات روماتیسمی مبتلا می‌شوند.
 
مشکلات گوارشی
روغن زیتون با وجود روغنی بودنش اما خیلی خوب توسط معده هضم می‌شود. در واقع روغن زیتون عملکرد محافظتی برای معده دارد و معده  را از زخم و التهاب محافظت می‌کند. روغن زیتون، صفرابر است و باعث تخلیه کیسه صفرا می‌شود.
 
از طرف دیگر روغن زیتون مانع جذب کلسترول در روده کوچک می‌شود و جذب عناصر معدنی مثل کلسیم، منیزیم و آهن را افزایش می‌دهد. روغن زیتون ملین است و از یبوست جلوگیری می‌کند. همچنین از خواص روغن زیتون این است که انگل‌ها و کرم‌های روده را از بین می‌برد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha