رئیس بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه با اعلام اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای نحوه ارائه خدمات تیم درمانی هلال‌احمر ایران در عرفات، مشعر و منا صورت گرفته است، گفت: بیمارستان هلال‌احمر ایران در صحرای عرفات راه اندازی شده است.

بستری ۴۸ زائر حج تمتع در بیمارستان/ راه‌اندازی بیمارستان هلال احمر در صحرای عرفات

سلامت نیوز:رئیس بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه با اعلام اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای نحوه ارائه خدمات تیم درمانی هلال‌احمر ایران در عرفات، مشعر و منا صورت گرفته است، گفت: بیمارستان هلال‌احمر ایران در صحرای عرفات راه اندازی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمدتقی حلی‌ساز ، با اشاره به اینکه همه ساله زائران دارای مشکلات جسمی که توان انجام اعمال حج به‌خصوص تشریق را به تنهایی ندارند، در قالب کمیسیون هایی در مکه، مشخص می‌شوند، اظهار کرد: بر این اساس امروز و فردا 5 و 6 ذی‌الحجه، جلسات کمیسیون‌ها برای انتخاب و تعیین افراد برای حضور در کاروان‌های وقوف برگزار می‌شود تا این عده از زائران، با اتوبوس‌های جداگانه و در صورت نیاز با آمبولانس و اتوبوس آمبولانس‌ در قالب کاروان‌های وقوف اضطراری برای انجام اعمال حج اعزام شوند.

وی با اشاره برگزاری جلسه مدیران ستادی مکه مکرمه با حضور مدیران مرکزپزشکی حج و زیارت به‌منظور ارائه آخرین اقدامات هلال‌احمر در ایام تشریق، گفت: به‌همین منظور برای عملیات تیم‌های پزشکی در عرفات، مشعر و منا برنامه‌ریزی کامل انجام شده و با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و جلسات توجیهی با پزشکان، آماده خدمت‌رسانی در حساس‌ترین روز‌های حج یعنی ایام تشریق هستیم.

رئیس بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه مکرمه با اشاره به اینکه تا کنون 5 زائر در حج جان خود را از د ست داده‌اند، اظهار کرد: این تعداد از زائران به علت ناراحتی قلبی جان خود را از دست داده‌اند.

وی همچنین با اشاره به بستری 8 زائر در بیمارستان‌های سعودی و 40 زائر در بیمارستان‌های هلال‌احمر ایران در مکه، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیمارستان هلال‌احمر ایران در صحرای عرفات تحویل گرفته شده و تجهیزات و داروها منتقل شده و مشکل خاصی در زمینه راه‌اندازی این بیمارستان وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha