یك فوق تخصص روماتولوژی گفت: مصرف ماهی‌های سرشار از امگا 3 مثل ماهی آزاد و قزل‌آلا، میوه‌ها و سبزی‌های رنگارنگ از راه‌های مهم پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روماتولوژی است.

به گزارش سلامت نیوز  محمدمهدی امام  اظهار داشت: بیماری‌های روماتولوژی با مفاصل و عناصر آن ارتباط دارد كه معمولاً علت مشخصی برای ابتلا به آنها وجود ندارد و در آنها سیستم ایمنی بدن به برخی از بافت‌های خود حمله می‌كند.

وی افزود: برخی از عوامل محیطی در ابتلا به این بیماری‌ها مؤثرند كه از مهمترین آنها، عوامل محیطی و تغذیه است.

امام با بیان اینكه در زمان‌های گذشته رژیم‌های غذایی بسیار مناسبتر بوده است تصریح كرد: در گذشته برخی مواد غذایی مانند ماهی كه امروز كمتر به آن بها داده می‌شود در سفره غذایی وجود داشت اما امروز كم مصرف كردن ماهی برخی بیماری‌های روماتیسمی را افزایش داده است.

وی با بیان اینكه آرتریدروماتوئید شایع‌ترین بیماری روماتولوژی محسوب می‌شود خاطرنشان كرد: از عوامل دیگر ابتلا به بیماری‌های روماتولوژی كمبود ویتامین دی است كه كمبود این ویتامین با صنعتی‌شدن و چندشغله‌شدن مردم روز به روز بیشتر شده و در ابتلا به انواع سرطان‌ها، ام‌ اس، دیابت، آرتروز و آرتریدروماتوئید تأثیر دارد.

این فوق تخصص روماتولوژی ادامه داد: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های روماتولوژی توصیه می‌شود در رژیم غذایی از رنگ‌های مختلف سبزیجات و میوه‌جات استفاده شود همچنین در صورت امكان حداقل سه بار در هفته ماهی به‌خصوص قزل‌آلا و آزاد كه سرشار امگا 3 هستند قرار گیرد.

وی در گفت‌وگو با  فارس گفت: داشتن وزن مناسب خطر ابتلا به آرتروز را نیز كاهش می‌دهد كه البته به دلیل كاهش چربی خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر را نیز كم می‌كند.

امام خاطرنشان كرد: بیماران مبتلا به بیماری‌های روماتیسمی بهتر است هر چه زودتر به پزشك مراجعه كند چرا كه مراجعه دیر هنگام روند درمان را با مشكل مواجه می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha