شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 227132

داشتن اشتهای کاذب یکی از چیزهایی است که نمی گذارد به رژیم لاغری تان وفادار بمانید. در این مقاله به شما میگوییم که برای کاهش و کنترل اشتهای تان چه چیرهایی را باید بخورید.

برای کاهش اشتها چی بخوریم؟

سلامت نیوز:  داشتن اشتهای کاذب یکی از چیزهایی است که نمی گذارد به رژیم لاغری تان وفادار بمانید. در این مقاله به شما میگوییم که برای کاهش و کنترل اشتهای تان چه چیرهایی را باید بخورید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی ایده آل، این یک حقیقت آشکار است: وقتی پای سلامتی به میان می‌آید، چیزیی که می‌خورید، بیشتر از هر چیز دیگری، اهمیت پیدا می‌کند. انتخاب غذای درست می‌تواند بیماری‌ها را از شما دور کند، پوست و موهای‌تان را زیبا و سالم نگه دارد و حتی به شما کمک کند بیشتر عمر کنید. شواهد بسیار فراوانی نشان داده که رژیم غذایی روزانه‌ی شما، می‌تواند اشتهای کاذب را از بین ببرد.
 همه‌ی ما چیزهایی را هوس می‌کنیم بخوریم که معمولا هم ارزش غذایی ندارند. اما حرکتی به سادگی انتخاب یک میان وعد‌ه‌ی مناسب می‌تواند به شما کمک کند، همیشه انتخاب‌های بهتری در تغذیه داشته باشید.

 
قدرت پروتئین در رژیم غذایی

اینکه رژیم‌های غذایی پُر پروتئین، متدهایی موثر در کاهش وزن هستند، دلیل دارد؛ وقتی شما سیر و راضی هستید، بهتر فکر می‌کنید و بنابراین تصمیماتی که می‌گیرید خیلی کمتر از روی وسوسه یا یک میل ناگهانی است. پروتئین موجود در غذا، توسط تمام بخش‌های بدن‌تان مصرف می‌شود تا رشد کنید و عملکرد خوبی داشته باشید. پروتئین، در طیف بسیار متنوعی از غذاها یافت می‌شود، هم منابع حیوانی و هم منابع گیاهی، بنابراین می‌توانید در هر نوع رژیمی که هستید، به مقدار کافی پروتئین مصرف کنید.

 
پروتئین، چگونه اشتها را کم می‌کند؟

ساده است؛ وقتی شما برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید، احتمال اینکه گرسنه شوید و تصمیم‌های بد غذایی بگیرید خیلی کمتر خواهد شد. وقتی گرسنه باشید، یک برش بزرگ پیتزا یا کیک شکلاتی، بسیار وسوسه برانگیز به چشم خواهد آمد.

پروتئین از دو راه دیگر هم اشتهای‌تان را کم می‌کند: قند خون را تثبیت کرده و خلق و خوی‌تان را بهتر می‌کند. اسید آمینه‌‌ی موجود در پروتئین، برای تعدیل هورمون‌ها ضروری است، یعنی هورمون‌هایی که خلق‌تان را تثبیت کرده و به عنوان یک داروی طبیعی ضد اضطراب عمل می‌کنند. وقتی شما آرام و خونسرد هستید، خیلی راحت‌تر می‌توانید انتخاب‌های سالم غذایی داشته باشید.

مغزها، سرشار از پورتئین هستند و مدتهاست که متخصصین تغذیه، آنها را به عنوان میان وعده‌ای بسیار عالی توصیه می‌کنند. اما طبق مطالعه‌ای جدید روی مغز، گردو برای غلبه بر گرسنگی و اشتها، کامل و شگفت انگیز است.
 
این مطالعه که در نوع خود، اولین است نشان داد افرادی که اسموتی‌های ترکیب شده با گردو خورده بودند نسبت به گروهی که اسموتی‌های‌شان گردو نداشت، در طول روز کمتر احساس گرسنگی کرده بودند. این افراد با استفاده از MRI مورد آزمایش قرار گرفتند و معلوم شد گروهی که اسموتی با گردو مصرف کرده بودند، نسبت به گروهی که گردویی مصرف نکرده بودند، واکنش بسیار کمتری نسبت به تصاویر پیتزا و دسر نشان دادند. محققان دریافتند وقتی این افراد گردو خورده بودند، آن بخش از مغز که به کنترل اشتها مربوط است، فعال شده بود.

 
دلایل دیگری که باید گردو بخورید

گردو، منبعی بسیار مغذی است که به ویژه از نظر ویتامین E، امگا ۳ و فیبرهای غذایی زیادی که دارد، برای‌تان فوق العاده مفید است. خوردن گردو برای سلامت قلب و سیستم تنفسی سودمند است و حتی خواص ضد سرطانی دارد. توانایی گردو برای فریب دادن مغز جهت انتخاب غذاهای سالم‌تر، امتیازی است که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت.

گردو می‌تواند میان وعده‌ی هوشمندانه‌ای باشد اما برای اینکه از فواید آن بیشترین بهره را ببرید می‌توانید آن را به سالاد، ماست و اسموتی‌های‌تان اضافه کنید، حتی می‌توانید خودتان کره‌ی گردو درست کنید.

چیزی که برای غلبه بر اشتها، هرگز نباید فراموش کنید این است که به خوردن میان وعده اهمیت بدهید. شاید فکر کنید خوردن بین وعده‌های اصلی غذایی، برای کاهش وزن و حفظ وزن ایده‌آل، مناسب نیست، اما واقعیت این است که خوردن میان وعده‌های سالم حتی می‌تواند بهترین راه غلبه بر اشتها و گرسنگی باشد. وقتی در شرایط «گرسنه بودن» قرار نگیرید، احتمال اینکه غذاهای سالم و مغذی را انتخاب کنید خیلی بیشتر می‌شود و سراغ اولین چیزی که برای خوردن در دسترس دارید نخواهید رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha