چه کسی هست که خواب آرام را دوست نداشته باشد؟ خواب برای بدن کارهای زیادی می کند از جمله ترمیم سلول ها، انرژی بخشی مجدد و همچنین آماده کردن ذهن.

اینفوگرافی/راهنمای مقابله با بی خوابی

سلامت نیوز: چه کسی هست که خواب آرام را دوست نداشته باشد؟ خواب برای بدن کارهای زیادی می کند از جمله ترمیم سلول ها، انرژی بخشی مجدد و همچنین آماده کردن ذهن.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، متاسفانه  خیلی ها با به خواب رفتن و یا خواب ماندن مشکل دارند که به این مشکل بی خوابی می گویند. برای از بین بردن بی خوابی و هر شب راحت خوابیدن می توانید با تغییراتی در سبک زندگی خود شروع کنید.

اول از همه می توانید آرامش گرفتن را با استفاده از روش هایی مانند مدیتیشن، تمرینات تنفسی یا هر راه دیگری که روی شما جواب می دهد شروع کنید.

همچنین بسیار مهم است که مدتی قبل از رفتن به رختخواب جلوی نور آبی قرار نگیرید. این یعنی یک ساعت قبل از خواب در معرض نور گوشی موبایل یا کامپیوتر قرار نگیرید. نور آبی در واقع ملاتونین که هورمون خواب است را مهار می کند بنابراین خوابیدن برایتان دشوار می شود.

آنچه می خورید نیز تاثیر زیادی روی خوابتان دارد. بسیاری این را می دانند که کافئین می تواند بیدار نگهتان دارد اما بسیاری این را نمی دانند که کافئین می تواند تا 8 ساعت در سیستم بدن بماند بنابراین اگر نزدیک به ساعت خوابتان خواستید قهوه بنوشید این را در ذهن داشته باشید. همچنین نوشیدنی های الکلی نیز یکی از عوامل بی خوابی هستند و حتی اگر فرد به خواب برود در میانه شب دچار بی خوابی می شود.

اگر با تغییرات سبک زندگی که در این اینفوگراف گفته می شود همچنان مشکل بی خوابی تان پایدار بود باید حتما به یک پزشک مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha