این جا همه مدل آدم پیدا می شود. از دانشجویی که زودتر از خواب بیدار شده و قبل از رفتن به کلاس به پارک آمده است تا پیرمردی عصا به دست که همراه با همسر سالخورده اش آرام آرام قدم می زند و از هوای تازه صبح لذت می برد

سلامت نیوز:یک روز صبح که با خنکای پاییزی از خواب ناز بیدار می شوی،  می توانی دوباره چشم هایت را ببندی و پتو را بیشتر از قبل روی خودت بکشی و گرم‌تر و نرم‌تر از قبل بخوابی یا می توانی بیدار شوی تلویزیون را روشن کنی و صبحانه ات را بخوری و با همان حس و حال همیشگی به ادامه زندگی ات برسی یا صورتت را بشویی و راهی پارک شوی و با این کار آن چنان انرژی ای برای خودت کسب کنی که تا شب این طراوت و سرزندگی را ذخیره داشته باشی.

 

به گزارش سلامت نیوز، خراسان نوشت: این که صبح زود به پارک بروی و در هوای تمیز و میان مردم شاد و خندان فقط کمی نرمش کنی و همراه آن ها قدم بزنی، کلی تو را سر ذوق می آورد و به تو برای ادامه زندگی انرژی می بخشد... به بهانه آغاز هفته تربیت بدنی تصمیم گرفتیم برای یک روز، صبح خروس خوان بالشت  و لحاف را رها کنیم و به میان مردم برویم تا شور و نشاط ورزش های صبحگاهی در پارک ملت مشهد  را برایتان روایت کنیم.
 این جا ورزش، همگانی است!

این جا همه مدل آدم پیدا می شود. از دانشجویی که زودتر از خواب بیدار شده و قبل از رفتن به کلاس به پارک آمده است تا پیرمردی عصا به دست که همراه با همسر سالخورده اش آرام آرام قدم می زند و از هوای تازه صبح لذت می برد؛ از پاکبانی که برای لحظاتی جاروی خود را رها می کند و به نرمش می پردازد تا کارمند و استاد دانشگاهی که قبل از رفتن به محل کارشان در هوای تمیز صبح چند نفس عمیق می کشند و همراه دیگر افراد قدم می زنند.
این جا فقط مکانی برای ورزش کردن نیست. بعضی ها به پارک می آیند و بعد از چند قدم پیاده روی سفره ای پهن می کنند، لیوانی چای داغ و چند لقمه ای صبحانه ساده می خورند و بساطشان را جمع می کنند و هر یک از اعضای خانواده به سراغ کار خود می رود. به قول بعضی از همین آدم ها، این با هم بودن در اول صبح به هر کدام از ما نیرویی می بخشد که تا شب هم تمام نمی شود.
ورزش؛ دوای همه دردها!

اگر به این جا بیایید حتما متوجه می شوید که عده زیادی از ورزشکاران پارک از بازنشسته ها و سالمندان هستند؛ بزرگ ترهایی که هرکدام به یک دلیل به پارک می آیند. یکی برای ارتقای سلامتی، یکی شادی، یکی برای فرار از بیماری ها و عوارض پیری و... . برای مثال با یکی از همین سالمندان که صحبت می کنیم متوجه می شویم او قبلا بیماری قلبی داشته و حدود دو سال پیش عمل قلب انجام داده و به توصیه پزشک به پارک آمده است.
او می گوید: «اگر قبلا از فضای شاد پارک خبر داشتم و آن را تجربه کرده بودم، به هیچ وجه آن را ترک نمی کردم.» او ادامه می دهد: «هر چقدر هم از فواید و خوبی های ورزش صبحگاهی به دیگران بگوییم، فایده ای ندارد و آدم تا خودش به این جا نیاید و حس و حال ورزش کردن در هوای تازه را تجربه نکند محال است که مشتاق آمدن به این جا شود.»
چرا ورزش صبحگاهی اهمیت دارد؟

علاوه بر همه حس و حال خوب و شور و نشاطی که ورزش کردن به افراد می بخشد، این که اصلا ورزش کردن در هنگام صبح چه تاثیری بر افراد دارد، سوالی است که باید به آن پرداخته شود.
به گزارش دکتر سلام در اوایل صبح، آلودگی هوا کمتر از اوقات دیگر است و این یعنی در این زمان شرایطی فراهم است که می توانیم در هوای پارک ورزش کنیم. علاوه بر این، هنگامی که در ساعات اولیه روز ورزش می کنیم، سرعت ضربان قلب افزایش پیدا می کند و در ساعات اولیه روز کالری های اضافی سوزانده می شود. انجام ورزش صبحگاهی به ما کمک می کند که انرژی جسمی و روحی کافی برای فعالیت روزانه به دست آوریم. در نهایت باید گفت ورزش صبحگاهی توانایی و قدرت ذهنی افراد را افزایش می دهد.
دو مزیت مهم ورزش صبحگاهی

 انجام مداوم ورزش و به مدت حداقل 30 دقیقه در روز، به طور کلی موجب سوختن چربی می شود و اهمیتی ندارد در چه ساعتی از روز انجام شود. اما انجام تمرینات ورزشی در اوایل صبح دو مزیت عمده در مقایسه با ساعت های دیگر روز دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.
بیشتر لاغر شوید!

به گزارش تبیان در گام اول باید گفت قبل از خوردن هر نوع غذایی و در حالت ناشتا، میزان گلیکوژن (ذخیره قند در بدن) در ماهیچه ها و کبد پایین است. 
در نتیجه، شما با بدنی خالی از گلیکوژن و میزان پایین قند خون از خواب بیدار می شوید و بدن آماده سوزاندن چربی هاست. 
میزان چربی که می توانید بسوزانید نامشخص است، اما تحقیقات نشان می دهد در این حالت تا 300 درصد بیشتر چربی می سوزانید.
بدون ورزش هم چربی بسوزانید!

دومین مزیت انجام تمرینات ورزشی در صبح زود، آثار این ورزش هاست. وقتی تمرینات ورزشی قلبی-عروقی انجام می دهید، نه فقط چربی می سوزانید، بلکه همچنان پس از اتمام تمرین ها نیز چربی ها سوزانده می شود چراکه تمرین شدید، میزان متابولیسم بدن را  حتی برای ساعت ها پس از تمام شدن ورزش بالا نگه می دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha