بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده داروهای كاهش كلسترول خون به تنهایی نمی توانند در كاهش كلسترول موفق باشند و ورزش و رژیم غذایی از اهمیت فراوان برخوردار هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا با وجود پیشرفتهای بزرگی كه در زمینه داروهای ضد كلسترول خون به دست آمده پزشكان معتقدند كه نحوه نادرست زندگی مردم بزرگترین عامل افزایش كلسترول و حملات قلبی است.
وینسنت بوفالینوسخنگوی انجمن قلب آمریكا با انتقاد از مصرف بی رویه غذاهای آماده و پرچربی گفت:ما باید روش زندگی كردن را تغییر دهیم.
افزایش كلسترول خون احتمال تنگی سرخرگها را بیشتر می كند و سكته قلبی و مغزی را افزایش می دهد.
اغلب افرادی كه كلسترول بالا دارند از بیماری چاقی هم رنج می برند و اگر تنها با استفاده از داروهای ضد كلسترول بخواهند كلسترول خون خود را كاهش دهند باز هم از گزند بیماریهای فشار خون، بیماری قند و آرتروز مفصلی مصون نیستند.
آلیس لیكتن استین رئیس مركز تحقیقاتی قلب و تغذیه در دانشگاه تافت از ایالت ماساچوست گفت: جای تاسف است كه بسیاری فكر می كنند كاهش كلسترول خون از طریق دارو كافی است. عوامل متعدد دیگری مانند چاقی در كلسترول خون موثرند كه استفاده از داروهای ضد كلسترول تاثیری در آنها ندارد.
در حال حاضر سطح بالای كلسترول با حمله قلبی رابطه ای مستقیم دارد. سكته قلبی اولین عامل مرگ و میر در آمریكا و بسیاری از كشورهای جهان است. روزانه دو هزار و 300 نفر در آمریكا در اثر حمله قلبی جان خود را از دست می دهند.
كلسترول ماده ای ضروری برای بدن انسان است كه برای ساختن بسیاری از هورمونهای بدن و ویتامین دی به كار می رود. بدن انسان می تواند عمده كلسترول مورد نیازش را بسازد. حدود یك سوم كلسترول باید به بدن برسد اما این كلسترول باید عمدتا از طریق كلسترول خوب وارد بدن شود. كلسترول خوب را می توان در غذاهایی كه اسیدهای چرب غیر اشباع شده دارند پیدا كرد. ماهی یكی از منابع مهم كلسترول خوب است.
بر اساس گزارش انجمن قلب آمریكا فعالیت ورزشی به مدت حداقل 30 دقیقه در روز می تواند احتمال بیماریهای قلبی را به شدت كاهش دهد. از طرف دیگر ورزش كردن به كاهش وزن هم كمك می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha