وزیر اسبق بهداشت و عضو كمیسیون بهداشت و درمان با بیان این ‌که درصد بالایی از آمار طلاق در جامعه به علت عدم آگاهی کافی همسران از مسایل جنسی است، گفت: با وجود این ‌که طرح این مسایل قبحی به همراه دارد ولی طرح این ‌گونه موضوعات اهمیت زیادی در حفظ سلامت خانواده خواهد داشت.

روابط جنسی سالم باعث استحکام خانواده می‌شود

سلامت نیوز : وزیر اسبق بهداشت و عضو كمیسیون بهداشت و درمان با بیان این ‌که درصد بالایی از آمار طلاق در جامعه به علت عدم آگاهی کافی همسران از مسایل جنسی است، گفت: با وجود این ‌که طرح این مسایل قبحی به همراه دارد ولی طرح این ‌گونه موضوعات اهمیت زیادی در حفظ سلامت خانواده خواهد داشت.

سید علیرضا مرندی در گفت وگو با ایسنا در حاشیه برگزاری هفتمین کنگره ملی سلامت خانواده گفت: خانواده رکن اصلی اجتماع محسوب می‌شود، سلامت جسم و روان و سلامت معنوی خانواده رفاه اجتماعی را تضمین می‌کند.

وی افزود: به دلیل حجب و حیایی که در جامعه اسلامی وجود دارد، کمتر به مسایل جنسی پرداخته شده است ولی با توجه به اهمیتی که سلامت جنسی در حفظ سلامت جامعه ایفا می‌کند، باید اقدامی اساسی و جدی در جهت افزایش سطح آگاهی زوجین در زمینه چگونگی مسایل جنسی انجام گیرد.

مرندی در ادامه با تاکید بر اهمیت توجه به حفظ پایداری ازدواج و خانواده از دیدگاه اسلام گفت: بنابر گفته حضرت رسول اکرم (ص) ازدواج را سنت خود دانسته و هر کسی که از این سنت پیروی نکند از ایشان نیست.

وی تصریح کرد: یکی از ارکان ازدواج روابط جنسی سالم همسران است که باعث استحکام بخشیدن روابط بین زن و شوهر می‌شود و وجود هرگونه اشکال در این روابط بر سلامت جسم و روان تاثیر بسزایی دارد.

به گفته مرندی، عدم ارضای جنسی و روانی همسران، ممکن است منجر به ایجاد روابط جنسی نامشروع شده که این امر مفاسد اجتماعی زیادی را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش دین در خانواده گفت: در دین اسلام بر نحوه روابط جنسی زن و مرد تاکید بسیار شده به گونه‌ای که مرد هنگام ایجاد روابط جنسی با همسرش باید روابط عاطفی را در نظر بگیرد و رابطه‌ای برقرار کند که موجب لذت و رضایت همسرش شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح كرد: با توجه به این‌ که سلامت جنسی همسران از اهمیت خاصی برخوردار است، بایستی در آموزش پزشکی جامعه جایگاهی برای سلامت و بهداشت روابط همسران در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha