دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 235246

متخصص پوست و مو به کسانی که موی خود را کاشته‌اند اشاره کرد و گفت: این افراد دیگر تحت تأثیر ژنتیک، موی خود را از دست نمی‌دهند؛ ولی ممکن است عوامل و مشکلات هورمونی ازجمله تیروئید دوباره به ریزش موی آنها منجر شود.

ریزش مجدد موی کاشته شده با اختلالات تیروئیدی

سلامت نیوز:متخصص پوست و مو به کسانی که موی خود را کاشته‌اند اشاره کرد و گفت: این افراد دیگر تحت تأثیر ژنتیک، موی خود را از دست نمی‌دهند؛ ولی ممکن است عوامل و مشکلات هورمونی ازجمله تیروئید دوباره به ریزش موی آنها منجر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،امیرهوشنگ احسانی متخصص پوست و مو یکی از عمده دلایل ریزش مو را مشکلات غده تیروئید دانست و گفت:‌ کم‌کاری و پرکاری تیروئید هر دو منجر به ریزش مو خواهند شد و فردی که به متخصص پوست و مو مراجعه و بیان می‌کند ریزش مود دارد، اولین کار برای بررسی مشکل وی انجام آزمایش تیروئید است.

وی ادامه داد: اگر مشکل تیروئیدی مشاهده شود،‌ باید سریعاً اقدام به درمان شود تا علائم دیگر نظیر پرعرقی به همراه ریزش مو رفع شود.

احسانی گفت:‌ افرادی که دچار ریزش مو شده و موی خود را کاشته‌اند، دیگر تحت تأثیر ژنتیک موی خود را از دست نمی‌دهند ولی ممکن است عوامل و مشکلات هورمونی ازجمله تیروئید دوباره به ریزش موی آنها منجر شود.

این متخصص پوست و مو افزود: علت‌های ریزش مو متفاوت است. کم‌خونی‌ها، مشکلات کلیوی و کبدی، تغذیه نامناسب و کاهش وزن محسوس ازجمله دلایل ریزش مو به حساب می‌آید.

وی تأکید کرد: فردی که ریزش مو دارد، گرفتن شرح حال دقیق وی برخلاف نوشتن آزمایش‌های مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به درمان بیمار بسیار کمک می‌کند.

احسانی افزود: آزمایش باید براساس شرح حال بیمار و اینکه چه شرایط و مشکلات همراهی را داشته نوشته شود. همیشه نوشتن یک نسخه آزمایش طولانی کارا نیست.

این متخصص پوست و مو در پایان گفت: اگر در شرح حالی که پزشک از بیمار می‌پرسد و فرد می‌گوید تپش قلب، استرس و تعریق زیاد دارم، مهم‌ترین شکی که پزشک می‌کند به غده تیروئید است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha