مدیرکل بهزیستی البرز گفت: ادامه فعالیت مرکز توانبخشی فردیس با مدیریت قبلی به صلاح جامعه هدف نیست.

شیوع بیماری گال در یکی از مرکز توان بخشی فردیس

سلامت نیوز:مدیرکل بهزیستی البرز گفت: ادامه فعالیت مرکز توانبخشی فردیس با مدیریت قبلی به صلاح جامعه هدف نیست.

به گزارش لامت نیوز به نقل از ایسنا،داریوش بیات نژاد  اظهار کرد: در نیمه اول سال 96 در یکی از مرکز توان بخشی فردیس شاهد شیوع بیماری گال بودیم.

وی ادامه داد: متاسفانه این بیماری به 40 نفر از افراد پذیرش شده این مرکز که اغلب آنها معلول بودند، سرایت ومشکلاتی را ایجاد کرده بود.

وی افزود: پس از اطلاع از این موضوع، تیم ویژه نظارت بهزیستی استان به این مرکز اعزام شد و پس از بررسی شواهد مشخص شد به جز مشکل شیوع این بیماری، کادر این مرکز در نگهداری از افراد پذیرش شده، سهل انگاری می‌کنند.

وی توضیح داد: متاسفانه بر اساس بازبینی دوربین‌های نصب شده در این مرکز مشخص شد، برخی از افراد پذیرش شده مورد آزار اذیت کار قرار گرفته‌اند.

این مسئول ادامه داد: برای جلوگیری از شیوع بیشتر گال در میان مددجویان این مرکز، دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهای مرتبط وارد عمل شده و مشکل برطرف شد.

مدیرکل بهزیستی البرز اظهار کرد: در حین تلاش برای جلوگیری از شیوع گال و کنترل این بیماری در میان مددجویان این مرکز، یکی از مددجویان فوت کرد و در بررسی دلایل آثار سهل انگاری کادر این مرکز مشخص بود.

بیات نژاد افزود: همه این عوامل دست به دست هم دادند تا با دستور دادستان فردیس از فعالیت این مرکز جلوگیری شود و مددجویان آن بین سایر مراکز استان تقسیم شوند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول قرار بود پلمب این مرکز 3 ماهه باشد، اظهار کرد: با توجه به مثل معروف «آزموده  را آزمودن خطا است» بدیهی است فعالیت این مرکز با کادر و مدیریت قبلی به هیچ وجه به صلاح جامعه هدف نیست و بهزیستی استان اجازه فعالیت این مرکز را نخواهد داد.

بیات نژاد ادامه داد: جالب این جا است مدیریت این مرکز علی رغم تخلفات، سهل انگاری و سوء مدیریتی که داشته، از بهزیستی استان شکایت کرده که بدیهی است به جایی نمی‌رسد.

وی گفت: بدیهی است وظیفه اول بهزیستی حمایت از مددجویان تحت پوشش است و هیچ شرایطی باعث نمی‌شود این نهاد از پیگیری حق خودداری کرده و مقابل بی قانونی و تخلف سرخم کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha