محققان هشدار می دهند رژیم غذایی سرشار از میوه، غلات کامل و سبزیجات برگدار سبز خطرات ناشی از مواد غذایی حاوی مقدار بالا نمک را تعدیل نمی کند.

رژیم غذایی سالم از تاثیرات مضر مصرف نمک پیشگیری نمی کند

سلامت نیوز:حققان هشدار می دهند رژیم غذایی سرشار از میوه، غلات کامل و سبزیجات برگدار سبز خطرات ناشی از مواد غذایی حاوی مقدار بالا نمک را تعدیل نمی کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، رژیم غذایی سالم موجب کاهش فشارخون می شود، اما طبق نتایج تحقیق جدید این نوع رژیم با تاثیر مضر مصرف نمک مقابله نمی کند.

مطالعه نشان می دهد هرچقدر یک رژیم غذایی سالم باشد، افرادی که میزان بیشتری نمک مصرف می کنند دارای فشارخون بالاتری هستند؛ فشارخون بالا فاکتور پرخطر حملات قلبی و سکته مغزی است.

«کوئینی چان»، عضو تیم تحقیق از کالج امپریال لندن، در این باره می گوید: «درحال حاضر اپیدمی جهانی مصرف بالا نمک و فشارخون بالا وجود دارد. مردم باید خودشان بر مصرف میزان نمک مصرفی شان کنترل داشته باشند.»

به گفته وی، «داشتن رژیم غذایی کم نمک راهکار کنترل فشارخون بالاست، حتی اگر رژیم غذایی سالم و متعادل باشد.»

در این مطالعه تیم تحقیق رژیم غذایی ۴۶۸۰ فرد ۴۰ تا ۵۹ سال را به مدت چهار روز تحت نظر داشتند. آنها برای بررسی میزان نمک مصرفی هر فرد، غلظت سدیم و پتاسیم نمونه ادرار افراد را ارزیابی کردند.

آنها به ارتباط بین فشارخون بالا و مصرف بالا نمک پی بردند؛ حتی در افرادی هم که به میزان بالا پتاسیم و سایر مواد مغذی را مصرف کرده بودند، چنین رابطه ای مشاهده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha