دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 23965

سلامت نیوز : معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی تهران در همایش تخم مرغ سالم و محصولات قنادی گفت: تغذیه مهمترین عامل تأمین سلامت است و ارتقاء كیفی محصولات غذایی با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد كه نباید از آن غافل شویم.

 محمدرضا شمس اردكانی امروز در همایش تخم‌مرغ سالم، محصولات قنادی سالم كه در دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد افزود: سلامت اصلی‌ترین عنصر ملت‌هاست ایجاد یك برخورداری كامل در حیطه سلامت می‌تواند سلامت جامعه را رقم زند.

وی گفت: در بحث سلامت هم از نظر فرهنگ، دین و علم، كشور ما بی‌نظیر است و یكی از اولین كتاب‌هایی كه در زمینه سلامت نگاشته شده است كتاب هدایت‌العلوم بخارایی است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: در بحث سلامت، عوامل روحی و جسمی زیادی تأثیرگذار هستند ولی آنچه كه در این همایش به آن می‌پردازیم بحث تغذیه است زیرا تغذیه مهمترین عامل در سلامت انسان است.

شمس اردكانی گفت: سلامت تخم‌مرغ نیز از اهمیت خاصی در بحث تغذیه برخوردار است آنچه كه ما در معاونت غذا و دارو وظیفه داریم این است كه در سلامت مواد غذایی نظارت و بازرسی داشته باشیم.

وی گفت: باید نظارت و بازرسی مستقیم را با یك اطلاع‌رسانی علمی و قانونی انجام دهیم و دستورالعمل‌هایی كه برای ماندگاری بیشتر طعم‌دهندگان ارائه دهیم كه ارتقاء كیفی محصولات غذایی با سلامت افراد جامعه ارتباط مستقیم دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha