به کمین بزرگراه امام علی هم نشسته‌اند. دندان «احمد مهدوی» امدادگر یکی از شرکت‌های خودروسازی کشور را در همین خیابان شکستند. دو بار هم در جاده تهران و قم گیرش انداختند.

سلامت نیوز:تنها در جاده تهران – قم 180امداد خودرو غیرمجاز به کمین راننده‌ها و امداد خودروهای رسمی نشسته‌اند. با زور شمشیر و قمه، راننده و ماشین را از دست امداد خودروهای رسمی درمی آورند تا در نهایت با هزینه گزاف ماشین را به یک تعمیرگاه برسانند.

به گزارش سلامت نیوز، ایران نوشت: این آمار را «رسول رمضانی» مدیر عملیات امداد خودرو ایران به ایران می‌دهد. بعد از جاده تهران –قم، جاده تهران –کرج را هم قرق کرده‌اند. جای پای خودشان را در محور تهران –مشهد هم سفت کرده‌اند. تعطیلات نوروزی چند روز دیگر آغاز می‌شود حتی در این خصوص کارشناسان رسمی این حوزه هشدار می‌دهند همزمان با خدمات‌رسانی امداد خودرو‌های معتبر فصل پررونق امدادخودروهای متفرقه و غیرقانونی هم شروع می‌شود تا با سلاح سرد و تهدید، راننده و مسافران نوروزی را سرکیسه کنند.

 

با سرباز برای امداد می‌روم

 
به کمین بزرگراه امام علی هم نشسته‌اند. دندان «احمد مهدوی» امدادگر یکی از شرکت‌های خودروسازی کشور را در همین خیابان شکستند. دو بار هم در جاده تهران و قم گیرش انداختند. او می‌گوید: «پیامک امدادی برایم آمد رفتم به موقعیت، دیدم آنجا یک نفر بالای سر ماشین است. گفت:«تو حق نداری اینجا کار کنی، اینجا قرق ماست.» توی ماشین امدادگرهای غیرقانونی و متفرقه همه جور سلاح سردی وجود دارد. کار آنها فقط حمل ماشین‌هایی است که در جاده نقص پیدا کرده‌اند. فرقی هم نمی‌کند چه نقصی داشته باشند. آنها پول کرایه را می‌خواهند. مهدوی درباره تفاوت قیمتی که امدادگرهای رسمی با متفرقه‌ها در جاده‌ها می‌گیرند، می‌گوید: «در حال حاضر 10 کیلومتر 56 هزارتومان و به ازای هر کیلومتربیشتر، 900تومان اضافه می‌شود. مثلاً از منطقه حسن آباد جاده قم تا تهران بین 80 تا 100 هزار تومان حمل ماشین هزینه دارد.» اما امدادگرهای متفرقه قیمت را خود مشخص می‌کنند. این قیمت برای آنها تا 350 هزارتومان هم می‌رسد. مهدوی را آنقدر کتک می‌زنند که سه روز در‌ آی سی یو بستری می‌شود. درباره شناسایی ضارب ها(امدادگر غیرقانونی) هم می‌گوید:«هنوز هویت آنها مشخص نشده است.» خیلی از ماشین‌های غیرمجاز- معمولاً نیسان آبی است- پلاک ندارد. به گفته مهدوی آنها به هیچ شرکت و ارگانی وابسته نیستند. امدادگران سرخودی که موقع حمل به ماشین‌های شهروندان خسارات زیادی وارد می‌کنند.

به گفته او معمولاً آنها در مسیر حمل خودروهای مردم به دسته موتور و حتی سپر ماشین‌ها صدمه می‌زنند چرا که خودروهای حمل آنها استاندارد نیست. مهدوی در ادامه می‌گوید: «امدادخودروهای رسمی با چرخ گیر ماشین را حمل می‌کنند به همین خاطر هیچ خسارتی به ماشین وارد نمی‌شود. اما خسارتی که امدادخودروهای غیرمجاز به ماشین مردم وارد می‌کنند قابل پیگیری نیست. او درباره شرایط خود بعد از ضرب و شتم از سوی امداد خودروهای غیرمجاز می‌گوید:«بیهوش شدم و آنها مرا رها کردند. در نهایت رهگذران، اورژانس را خبر کردند.» او از تبانی امدادخودروهای غیرمجاز با بعضی از تعمیرگاه‌ها خبر می‌دهد و می‌افزاید: «ما اول بررسی می‌کنیم، اگر ایراد ماشین سرپایی و قابل رفع باشد همانجا رفع می‌کنیم. تنها در صورتی که نیاز به تعمیرگاه باشد ماشین را حمل می‌کنیم.» مهدوی درباره هزینه‌های تبانی امدادگران غیرمجاز با مکانیکی‌ها می‌گوید: «آنها هم کرایه هنگفتی برای حمل می‌گیرند و هم کمیسیون از مکانیکی و تعمیرگاه طرف قرارداد خود می‌گیرند. در نتیجه صاحب مکانیکی هم این کمیسیون را دوباره از مشتری می‌گیرد.» او از این اتفاق به «مافیا بازی» یاد می‌کند. وی در ادامه می‌گوید:«شکایتم بعد از دو سال به جایی نرسیده است» مهدوی در پاسخ به این سؤال که مگر بزرگراه امام علی دوربین ندارد ،توضیح می‌دهد: به او گفته‌اند که فیلم‌ها بعد از 24 ساعت پاک می‌شود. او می‌افزاید: «من یک هفته بیمارستان بستری بودم و فرصت چک دوربین را از دست دادم.» امدادگران غیرمجاز به او گفته‌اند حق ندارد به بزرگراه «امام علی» بیاید!»

 
وضعیت در جاده تهران به کرج و قم آنچنان خطرناک است که می‌گوید: «با کلانتری هماهنگ کرده بودم و به همراه خودم سرباز می‌بردم. با وجود این سرباز هم نمی‌توانست با آنها درگیر شود.» هنوز اثرات چوبی که به سرش خورده را با خود دارد. او می‌گوید «هم سرگیجه می‌گیرم و هم یک چشمم ضعیف شده است.»
 

جاده تهران –قم در قرق امداد خودروهای غیرمجاز


داود محمدزاده امدادگر ایران خودرو هم توی جاده تهران- قم، گیر غیرمجازها افتاد. او می‌گوید:«شنبه گذشته ساعت 10 و نیم شب بود که برای حمل یک ماشین 405 از سوی امدادخواه فراخوانده شدم.» وقتی به محل می‌رسد یک جرتقیل آبی پیش از او رسیده بود. وی می‌گوید:مشتری خیلی اصرار داشت که ماشین‌اش در نمایندگی چک شود اما امداد متفرقه(غیرمجاز) زیر بارنمی رفت. تا اینکه شروع می‌کند به فحش‌های رکیک دادن تا جایی که مشتری از او می‌خواهد لااقل با ادب باشد. محمد‌زاده می‌گوید: «شرکت به ما گفته است که اگر امداد خودروهای غیرمجاز درگیری ایجاد کردند، پلاک آنها را به شرکت پیامک بزنند.» همین که می‌خواهد از پلاک ماشین متخلف عکس بگیرد به او حمله می‌شود. او دراین باره می‌گوید: «دورخیز کرد و با لگد زد زیر دستم. گوشی من افتاد وسط جاده و ال سی‌دی آن از بین رفت، حتی دوربینش شکست. ده دقیقه یقه‌گیری وبزن بزن داشتیم. من کوتاه آمدم. بچه‌ها به من گفتند که کوتاه بیا.» محمد‌زاده در ادامه با اشاره به خودرویی که دچار مشکل شده بود می‌افزاید:«مادر مشتری مریض بود.

از اراک آمده بودند تا در تهران بستری شود. حاج خانم خیلی ترسیده بود.» او می‌گوید: «ما قبل از انتقال خودرو نمایندگی‌ها را استعلام می‌کنیم تا وقت مشتری هدر نرود. این مشتری هم اصرار داشت که حتماً باید نمایندگی ماشین او را ببیند.» وقتی مشتری این مسأله را به امدادگر متفرقه اعلام می‌کند ،او می‌گوید: «آنقدر می‌گردد تا برایش یک نمایندگی پیدا کند.» وقتی مشتری می‌گوید: «تکلیف کرایه مسیر اضافه چه می‌شود؟ می‌گوید که تمامش را می‌گیرد.» در نهایت هم مشتری را به‌زور با خود می‌برد. محمدزاده می‌گوید: «معمولاً دو نفر هستند. یک نفر دورتر می‌ایستد و دخالت نمی‌کند. آنها سعی می‌کنند جلوی مشتری زد وخورد نکنند.» اما در جای خلوتی به کمین امدادگران رسمی می‌نشینند.


حسن آباد قم، جهنم امدادگران رسمی


«رحمان قاسمی» دیگر امداد خودرو را خفت کردند، ساعت 12و نیم شب روز 12 بهمن ماه. توی اتوبان تهران - قم، قبل از حسن آباد. این نقطه جهنم امدادگران رسمی و دارای مجوز است. او به «ایران» می‌گوید:«از قبل درگیری زیاد داشتیم. تهدیدم کرده بودند و بالاخره برنامه را چیدند.» به هوای کمک به یک خودرو او را به جای خلوتی می‌کشانند. چهار نفر با سر و صورت بسته به سرش می‌ریزند. با شمشیر به سرش می‌زنند و 19 بخیه می‌خورد. دندانش را هم می‌شکنند. بعد از درگیری شکایت کرده است اما هنوز ضاربان را پیدا نکرده‌اند. او می‌گوید: پلیس سرنخ‌هایی را پیدا کرده است و موضوع را در دستور کارش قرار داده است. قاسمی تعداد امداد خودروهای متفرقه در محدوده تهران را بین 40تا45 خودرو می‌داند و می‌گوید: ماشین‌ها و جرثقیل متعلق به راننده‌ها نیست و معمولاً برای کس دیگری کار می‌کنند. امدادگران غیرمجاز کاملاً حرفه‌ای هم شده‌اند. گاهی اوقات آرم ایران خودرو را هم جعل می‌کنند.

«امداد خودرو» تنها یک خودرو نیست


«رسول رمضانی» مدیر عملیات امداد خودرو ایران در گفت‌و‌گو با «ایران» اعتقاد دارد نخستین چیزی که باید افکارعمومی به آن توجه داشته باشند این نکته است که امداد خودرو تنها یک نیسان عموماً آبی که خودروها را حمل می‌کند نیست. به گفته وی امداد خودرو براساس رسالت الزامی و قانونی که از سوی وزارت صنایع موظف به دادن خدمات بالینی و سیار است. رمضانی می‌گوید:«برخلاف تصور عموم ناوگان امداد‌ داری 400قطعه فنی است و بسیاری از ایرادات خودروها در محل رفع می‌شود.» او نوروز و تعطیلات را فصل پررونق امدادگران متفرقه می‌داند:«بویژه در محورهای پرتردد کلانشهرها فصل گلاب‌گیری آنهاست.» همزمان با ضرب و شتم امدادگران رسمی ایران‌خودرو توسط غیرمجاز‌ها فیلمی در شبکه‌های مجازی دست به‌دست می‌شود که شگرد جدید سرکیسه کردن خودروها در جاده توریستی چالوس را نشان می‌دهد. متخلفان با ریختن گازوئیل روی جاده باعث لغزش و تصادف خودروها می‌شوند. تا این سؤال پیش بیاید که پلیس برای کسانی که از راه تصادف‌های عمدی و ساختگی برای مسافران درآمدزایی می‌کنند چه برنامه‌ای دارد؟»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha