سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 24012
سلامت نیوز :روزنامه یواس ای تودی - پرشمارگان ترین روزنامه آمریكا -  نوشت: بیش از دو سوم مردم آمریكا اضافه وزن دارند و یا چاق هستند.
 
به گزارش ایرنا، این روزنامه نوشت: اكثر رژیم غذایی مردم آمریكا را ساندویچ و نوشیدنی های غیر الكلی تشكیل می دهد و تعداد معدودی از آنان غذای سالم می خورند.
این روزنامه افزود: این مساله اداره كشاورزی آمریكا و اداره بهداشت و خدمات انسانی را واداشته است كه به مردم توصیه های لازم را در زمینه مواد غذایی كه مصرف می كنند ارایه دهد.
 به مردم آمریكا توصیه شده با كاهش خوردن شكر، نمك ، چربی ، كره و مارگارین غذاهای سالمی مانند غذاهای دریایی، میوه و غلات گوناگون را بخورند.هدف از این توصیه ها كمك به مردم در زمینه كاهش اضافه وزن خود و كم كردن خطر بیماری هایی نظیر بیماری های قلبی، حمله ، دیابت و سرطان است .
در میان 23 توصیه مهم به مردم آمریكا می توان به مصرف كمتر از چربی های اشباع شده و شكر اضافی و خوردن میوه و سبزیجات بیشتر به ویژه سبزیجات سبزتیره ، قرمز، نارنجی ،لوبیا و نخود فرنگی را بخورند
خوردن شیر بدون چربی و یا كم چربی و یا فرآورده های لبنی مانند شیر ، ماست و پنیر و نوشیدنی های دارای سویا از دیگر توصیه های این دو اداره را تشكیل می دهد.
بر اساس این گزارش روزانه 800 كالری به چربی و شكر مربوط است كه شامل نوشابه های غیر الكلی و دسرهایی مانند شیرینی و كیك است .
یك تحقیق جدید نشان می دهد كه اكثر مردم آمریكا نمی دانند كه برای ثابت نگهداشتن وزن خود روزانه چه مقدار باید كالری مصرف كنند.
میزان كالری مورد نیاز به وزن ، قد، جنسیت ،سن ، میزان فعالیت و عوامل دیگر بستگی دارد و برآوردها بین 1600 تا 2400 كالری برای زنان و 2000 تا 3000 كالری برای مردان است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha