یافته‌های جدید نشان می‌دهند اصولاً چیزی به نام چربی خوب یا چربی که برای قلب مفید باشد وجود ندارد.

پاسخ به یک باور قدیمی: چیزی به نام چربی خوب برای قلب وجود ندارد

سلامت نیوز: یافته‌های جدید نشان می‌دهند اصولاً چیزی به نام چربی خوب یا چربی که برای قلب مفید باشد وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، بخشی از یافته‌ها به ویژه در سالهای گذشته اینطور القاء می‌کردند که نوعی از چربی‌ها برای قلب مفید هستند و می‌توانند از بروز حمله قلبی جلوگیری کنند. اما اکنون محققان به این باور رسیده‌اند اصولاً هیچ نوعی از چربی برای قلب مفید نیست و چربی‌هایی که در باسن، بازوان و یا شکم ایجاد می‌شوند تنها باید از طریق ورزش کردن از بین بروند چرا که به شدت برای قلب مضر می‌باشند.

تحقیقات جدید که در دانشگاه آدلاید در جنوب استرالیا انجام شده نشان می‌دهد تنها مقدار اندکی چربی که به صورت طبیعی به دور قلب وجود دارد توانایی محافظت از آن را دارد و مابقی چربی‌ها به هر شکلی که باشند برای سلامتی انسان مضر هستند. درحقیقت، هرچقدر شما چربی کمتری داشته باشید، به همان میزان سلامت و ایمن هستید.

پروفسور «پیتر کلیفتون» از دانشگاه آدلاید با انجام آزمایش روی ۳۹۹ داوطلب نهایتاً به این نتیجه رسید که انسان حتی اگر تمام چربی‌های خود را نیز از دست دهد، می‌تواند به سلامت خود امیدوارتر باشد. دکتر کلیفتون در نتایج تحقیق خود که در مجله علمی انجمن قلب آمریکا نیز منتشر شده گفته اصولاً کسانی که با ورزش و رژیم‌های گوناگون سعی در آب کردن چربی‌های خود دارند اصلاً نباید نگران از میان رفتن چربی باشند چرا که سوزاندن چربی به هر شکل و به هر اندازه‌ای خوب است. به بیان دیگر شما هرچقدر کمتر چربی داشته باشید همانقدر سلامت خواهید بود.

منبع: https://www.medicalnewstoday.com/articles/321418.php

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha