پزشکان معتقدند مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها نمی‌تواند مانع از شکستگی استخوانی در سالمندان شود و این افراد باید ورزش کنند.

ورزش تنها عامل پیشگیری از شکستگی استخوان در سالمندان

سلامت نیوز:پزشکان معتقدند مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها نمی‌تواند مانع از شکستگی استخوانی در سالمندان شود و این افراد باید ورزش کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، طبق دستورالعمل جدید منتشر شده در آمریکا، زمین خوردن دلیل اصلی مرگ و میر ناشی از صدمه دیدن در میان افراد بالای ۶۵ سال است و سالمندان برای آنکه بر اثر این قبیل حوادث دچار مشکلات متعاقب آن نشوند باید ورزش کنند چراکه مصرف مکمل‌هایی همچون ویتامین D برای جلوگیری از افتادن در این افراد کافی نیست.

در این بررسی آمده‌ است: شواهد کافی وجود دارد که نشان می‌دهد مکمل‌های ویتامین ‌D در پیشگیری از زمین خوردن در سالمندان فایده‌ای ندارند و حتی ممکن است خطر سنگ کلیه را در افرادی که از مکمل‌های ویتامین D و کلسیم مصرف می‌کنند، افزایش دهد. مصرف مکمل ویتامین D به تنهایی یا همراه با کلسیم در سالمندانی که کمبود ویتامین D یا پوکی استخوان ندارند در کاهش خطر شکستگی استخوانی بی‌تاثیر است.

به همین دلیل پزشکان ورزش کردن را توصیه می‌کنند زیرا می‌تواند از خطر افتادن در افراد ۶۵ ساله به بالا که در معرض فزاینده خطر شکستگی استخوان قرار دارند، جلوگیری کند.

به گفته پزشکان این ورزش‌ها می‌تواند شامل شرکت کردن در کلاس‌های گروهی، انفرادی و فیزیوتراپی باشد.

به گزارش شبکه جئو تی‌وی، انجام حرکات ورزشیِ بیشتر همچنین می‌تواند از طریق کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع ۲، زوال عقلی و سرطان، وضعیت سلامت را بهبود دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha