نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد کودکان روستاهای خراسان جنوبی از مشکل پوستی رنج می‌برند، گفت: در دو سه ماه اخیر بارها و بارها کودکانی که دچار این بیماری پوستی هستند را از نزدیک دیده‌ام؛ به لحاظ کمبود آب متاسفانه امکان بهداشت کامل و استحمام صحیح نیز در مردم این خطه وجود ندارد.

بیش از ۸۰ درصد کودکان روستاهای خراسان جنوبی از مشکل پوستی رنج می‌برند

سلامت نیوز:نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد کودکان روستاهای خراسان جنوبی از مشکل پوستی رنج می‌برند، گفت: در دو سه ماه اخیر بارها و بارها کودکانی که دچار این بیماری پوستی هستند را از نزدیک دیده‌ام؛ به لحاظ کمبود آب متاسفانه امکان بهداشت کامل و استحمام صحیح نیز در مردم این خطه وجود ندارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار ،حجت الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در خصوص عکس‌های منتشر شده از مشکل پوستی کودکان روستای ذکری طبس مسینا که در حوزه نمایندگی اوست به خبرنگار ایلنا گفت: این روستا تنها روستایی نیست که کودکانش به دلیل کمبود آب با این مشکل روبرو هستند؛ قریب به 480 روستا در خراسان جنوبی مشکل آب دارند و با تانکر به آنها آبرسانی می‌شود.

بسیاری از قنات‌های این استان هم خشک شده است. بحران آب در این استان به حدی جدی است که بهداشت در روستاهای این استان را هم تحت تاثیر قرار داده است. وی ادامه داد: مطمئن باشید تا مشکل آب در این استان حل نشود ما به زودی عکس هایی از کودکان سایر روستاهای استان هم در فضای مجازی خواهیم دید. در دو سه ماه اخیر بارها و بارها کودکانی که دچار این بیماری پوستی هستند را از نزدیک دیده‌ام؛ به لحاظ کمبود آب متاسفانه امکان بهداشت کامل و استحمام صحیح نیز در مردم این خطه وجود ندارد و آلودگی‌های زیست محیطی هم در افزایش این بیماری تاثیرگذار است.

او ادامه داد: الان اگر پزشکان و درمانگران را برای حضور در این روستاها دعوت کنیم طبیعتاً تا آب نباشد نمی‌توانیم به جایی برسیم و آنها نیز نمی‌توانند اقدامات خود را به درستی انجام دهند. صادقانه باید گفت دسترسی به پزشک برای این روستاییان بسیار محدود است. افزایش امکانات می‌تواند به ساکنان این منطقه که به لحاظ آب و هوایی شرایط ویژه‌ای را هم دارند در درمان بیماری‌هایشان کمک ساز باشد.

حجت الاسلام عبادی جمع‌آوری پول برای کمک به این کودکان توسط هنرمندان را اقدامی دانست که وی نمی‌تواند آن را تایید کند و گفت: من این افرادی که در این زمینه کار می‌کنند را نمی‌شناسم و نمی‌توانم یقین دهم که پول‌ها صرف این امر می‌شود یا نه. دستگاه‌های نظارتی آن را هم نمی‌دانم. قطعاً دستگاه‌هایی مثل کمیته امداد برای این موارد هست و به روستاهای خراسان جنوبی کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha