دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی، 22 می 2018 برابر با 1 خرداد 1397 تمامی دولت ها، شرکت های تجاری و مردم را در هرجا ترغیب نمود به منظور حفاظت از طبیعت که باعث تداوم حیات ما می شود، اقدام نمایند.

فراخوان گوترش برای حفظ تنوع زیستی در جهان

سلامت نیوز:دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی، 22 می 2018 برابر با 1 خرداد 1397 تمامی دولت ها، شرکت های تجاری و مردم را در هرجا ترغیب نمود به منظور حفاظت از طبیعت که باعث تداوم حیات ما می شود، اقدام نمایند.

 
به گزارش سلامت نیوز، متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:

گوناگونی غنی حیات روی کره زمین برای رفاه و منزلت مردم امروز و نسل های آتی مهم است. به همین دلیل 25 سال قبل ملت های جهان درباره کنوانسیون تنوع زیستی توافق کردند. این کنوانسیون سه هدف دارد: حفاظت جهانی از تنوع زیستی، حفظ پایداری بهره وری از آن و سهم برابر از منافع تنوع زیستی. دستیابی به این اهداف در راستای رسیدن به آرمان های ما برای توسعه پایدار است.

حفظ و بازسازی زیست بوم و تضمین دسترسی به خدمات زیست بوم برای امحای فقر و گرسنگی لازم هستند. کاهش جنگل زدایی وفرسایش خاک همچنین اصلاح منابع کربن در جنگل ها، سرزمین های خشک، مراتع و مزارع برای کاهش تغییرات اقلیمی مورد نیازاست.

این ها تنها برخی از منافع تنوع زیستی هستند. در عین حال با وجود این آگاهی، تخریب تنوع زیستی در سراسر گیتی ادامه دارد. در پاسخ  باید تلاش ها را تشدید و با تکیه بر موفقیت ها به پیش رویم.

امسال اعضای کنوانسیون شروع به تلاش برای اجرای برنامه اقدام نوینی می نمایند که تضمین می کند تا سال  2050 تنوع زیستی دارای اهمیت همچنین حفظ واحیا شود و به گونه ای خردمندانه برای منافع همه مردم مورد استفاده قرار گیرد. لازم است  تمامی جهان به این تلاش ملحق گردد. در این روز جهانی تنوع زیستی اینجانب تمامی دولت ها، شرکت های تجاری و مردم را در هرجا ترغیب می نمایم به منظور حفاظت از طبیعت که باعث تداوم حیات ما می شود، اقدام نمایند. آینده دسته جمعی ما به این اقدام وابسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha