دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت 13 ژوئن 2018 برابر با 23 خرداد ماه جاری که مصادف است با "روز شماری ۱۰۰ روزه تا روز جهانی صلح" خواستار برخورد ریشه ای با مناقشات شد.

فراخوان دبیر کل سازمان ملل برای برخورد ریشه ای با مناقشات

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت 13 ژوئن 2018 برابر با 23 خرداد ماه جاری که مصادف است با  "روز شماری ۱۰۰ روزه تا روز جهانی صلح" خواستار برخورد ریشه ای با مناقشات شد.
 

متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:

به گزارش سلامت نیوز ،روز جهانی صلح که همه ساله در21 سپتامبر برابر با ۳۰ شهریور جشن گرفته می شود، تجسم امید های ما برای پایان دادن به تمام اشکال مناقشه و حراست از حقوق تمام انسان ها است. در این روز سازمان ملل متحد خواستار آتش بس در سراسر جهان به مدت ۲۴ ساعت می شود؛ با این امید که بتوانیم  یک روز، در عمرمان، شاهد پایان خشونت باشیم.

 

البته که دستیابی به صلح، بیش از زمین گذاشتن اسلحه است. صلح حقیقی نیاز به حمایت از حقوق تمامی انسان های جهان دارد. به همین دلیل است که موضوع امسال برای روز جهانی صلح "حق بر صلح - اعلامیه حقوق بشر در ۷۰ سالگی" است

 

به مناسبت فرارسیدن این رویداد، بیاید تلاش هایمان را برای توجه به دلایل ریشه ای مناقشات، دو برابر کنیم و کارهایمان را در زمینه آرمان های توسعه پایدار با روش هایی مثل ارتقا جوامع  فراگیر، ایجاد دسترسی به عدالت و ساختن نهاد های مسئول، گسترش دهیم.

 بیایید به نام صلح همگانی، از حقوق همه انسان ها حمایت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha