سلامت نیوز :خستین بار در کشور و خاورمیانه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان رضوی به دانش طراحی و ساخت پوست مصنوعی آموزشی برای آموزش دانشجویان پزشكی قبل از ورود به دوره ای عملی،دست یافت .

به گزارش وب دا از دانشگاه علوم پزشكی مشهد با ساخت پوست مصنوعی آموزشی ،کشورمان دهمین کشور جهان است که به توانمندی تولید این محصول دست یافته است.

رئیس قطب علمی تکنولوژی آموزش پزشکی کشور گفت : محققان و پژوهشگران توانمند دانشگاه در مدت سه سال موفق شدند به طراحی و ساخت پوست مصنوعی آموزشی دست یابند و کشورمان از واردات این محصول بی نیاز شد .

دکتر مکارم با بیان این که برخی آموزش‌های عملی همچون باز کردن راه هوایی فوقانی بیمار را نمی‌توان  به صورت عملی به دانشجویان پزشکی آموزش داد گفت: پوست مصنوعی آموزشی برای آموزش دانشجویان پزشکی قبل  از ورود به دوره‌های عملی کاربرد فراوان دارد .

وی با اشاره به اینکه تمامی مراحل قالب گیری ، نمونه سازی و تهیه فرمول این طرح با فناوری جدید و با سرعت و هزینه پایین تر از نمونه‌های خارجی با مشارکت بخش خصوصی و حمایت قطب تکنولوژی در مشهد انجام شده است، افزود: تا کنون برای تهیه هر قطعه پوست مصنوعی از شرکت‌های خارجی مبلغ  300دلار  هزینه می‌شد که با تولید این محصول در کشور قیمت تمام شده به یک سوم قیمت نمونه خارجی رسید  و درصورت تولید انبوه برای دیگر دانشگاه ‌های کشور می‌توان به پنج درصد قیمت نمونه‌های خارجی رسید .  

رئیس قطب علمی تکنولوژی آموزش پزشکی کشور افزود: با ساخت این پوست امکان آموزش‌های تخصصی‌تر برای دانشجویان پزشکی فراهم شد.

دکتر مکارم تصریح كرد : با اجرای موفقیت آمیز این طرح در مشهد مقدس علاوه بر جلوگیری از خروج سالانه سه میلیون دلار ارز از کشور امکان تهیه پوست‌های مصنوعی آموزشی مورد نیاز کشور فراهم  و کشورمان در این زمینه به خودکفایی کامل می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha