نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها گفت: کمبود آب شرب به رغم تلاش چندین ساله دستگاه هایی مانند آب و فاضلاب و استانداری بوشهر، همچنان بزرگترین مشکل این استان است؛ رفع این مشکل به راه اندازی دستگاه های آب شیرین کن بزرگ نیاز دارد.

رفع مشکل کم آبی بوشهر به آب شیرین کن های بزرگ نیاز دارد

سلامت نیوز: نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها گفت: کمبود آب شرب به رغم تلاش چندین ساله دستگاه هایی مانند آب و فاضلاب و استانداری بوشهر، همچنان بزرگترین مشکل این استان است؛ رفع این مشکل به راه اندازی دستگاه های آب شیرین کن بزرگ نیاز دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،سیدعلی اکبر فاطمی روز یکشنبه در حال حاضر آب شرب بوشهر توسط سد کوثر و آب شیرین کن های بوشهر، کنگان و عسلویه تامین می شود که با توجه به سهمیه آب برخی از مناطق استان بوشهر مانند دشتستان گاهی حدود چهار روز آب ندارند.


نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها گفت: تمام مسئولان ذیربط از مشکل و کمبود آب شرب استان بوشهر باخبر هستند با این حال راهکار موثری در راستای رفع آن انجام نشده است.
وی با بیان اینکه در مورد کیفیت آب شرب مشکلی در بوشهر نداریم، خاطرنشان کرد: آنچه مردم را دچار مشکل می کند، سیستم توزیع نادرست آب شرب در این استان است.


عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر نیز پیش از این در نشست شورای توسعه و عمران شهرستان بوشهر گفته بود که با اجرایی شدن تدابیر پیش بینی شده ازجمله حفر چاه و احداث آب شیرین کن، مشکلات کمبود آب آشامیدنی این استان کاهش می یابد.


به گفته وی، در نشست با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور اعتبار لازم برای حفر 9 حلقه چاه در جنوب برازجان مصوب شد که بر اساس آن یک حلقه چاه در آبپخش و یک حلقه چاه در شبانکاره نیز اجرا می شود تا بتوان در کوتاه مدت مشکل کم آبی در شهرستان دشتستان را برطرف کرد.


گراوند همچنین گفته بود که یکی دیگر از نتایج این نشست ایجاد 45 هزار مترمکعب آب شیرین کن است که 230 میلیارد تومان هزینه دربردارد و با بیان اینکه مقرر شده یک آب شیرین کن 10 تا 15 هزار مترمکعبی در وحدتیه شهرستان دشتستان اجرا شود، از جانمایی احداث آب شیرین کن هفت هزار و 500 مترمکعبی در آبپخش خبر داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha