دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 246743

برخی افراد تلاش زیادی برای وزن کم کردن با ورزش می‌کنند اما ورزش کردن آنها نتیجه‌ای برای کاهش وزن آنها ندارد. دلایل مختلفی برای این اتفاق وجود دارد.

۶ دلیل که حتی با ورزش کاهش وزن نخواهید داشت

سلامت نیوز: برخی افراد تلاش زیادی برای وزن کم کردن با ورزش می‌کنند اما ورزش کردن آنها نتیجه‌ای برای کاهش وزن آنها ندارد. دلایل مختلفی برای این اتفاق وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ‌ایسنا و به نقل از My fitness pal، دلایلی که ممکن است باعث شود با ورزش شاهد کاهش وزن نباشید عبارتند از:

۱. تمرین اشتباه:

مطمئن شوید که نوع ورزشی که انتخاب کرده‌اید با هدف شما مطابقت داشته باشد. افرادی که ورزش‌های مختلف انجام می‌دهند اندام متفاوتی دارند برای مثال اندام یک شناگر با یک ورزشکار پرورش اندام متفاوت است.

۲. تغذیه نادرست:

بدن شما به سوخت نیاز دارد. اگر مواد غذایی لازم را مصرف نکنید اما تمرین سنگین انجام دهید بدن شما دچار بحران می‌شود. مطمئن شوید که کالری دریافتی روزانه شما مناسب ورزشی است که می‌کنید.

۳. استراحت نکردن:

حتی ورزشکاران حرفه‌ای گاهی استراحت را نادیده می‌گیرند. تمرین شدید میزان استرس را افزایش می‌دهد. با افزایش استرس هورمون کورتیزول در بدن ترشح می‌شود که از کاهش وزن جلوگیری می‌کند. بنابراین باید استراحت کافی داشتهب اشید و میزان استرس را کاهش دهید.

۴. نداشتن خواب کافی:

خواب درکاهش وزن تاثیر زیادی دارد. اگر زودتر از حد نرمال از خواب بیدار شوید یا به اندازه کافی نخوابید شاهد کاهش وزن نخواهید بود.

۵. رژیم غذایی پر کربو هیدرات:

بسیاری از برنامه‌های ورزشی نیاز ندارند که شما کربوهیدرات خیلی زیاد مصرف کنید. بهتر است به اندازه کافی کربو هیدرات مصرف کنید.

۶. تخمین زدن اشتباه میزان کالری سوزی:

برخی دستگاه‌هایی که میزان کالری سوزی را اندازه می‌گیرند بیش از میزان واقعی کالی سوزانده شده را نشان می‌دهند. این مساله باعث می‌شود که فرد با تصویر این که کالری زیادی سوزاند. کالری زیاد نیز دریافت کند و شاهد کاهش وزن نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha