چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 246948

پس از اعتراض انجمن داروسازان ایران و تهران به وزارت بهداشت در خصوص تغییر آیین نامه تاسیس داروخانه‌ها، سازمان غذا و دارو با صدور اطلاعیه‌ای به این اعتراض‌ها پاسخ داد.

پاسخ وزارت بهداشت به اعتراض داروسازان

سلامت نیوز:پس از اعتراض انجمن داروسازان ایران و تهران به وزارت بهداشت در خصوص تغییر آیین نامه تاسیس داروخانه‌ها، سازمان غذا و دارو با صدور اطلاعیه‌ای به این اعتراض‌ها پاسخ داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پس از اعتراض انجمن داروسازان ایران و تهران به وزارت بهداشت در خصوص تغییر آیین نامه تاسیس داروخانه‌ها، سازمان غذا و دارو با صدور اطلاعیه‌ای به این اعتراض‌ها پاسخ داد.

پاسخ سازمان غذا و دارو به شرح زیر است:

«مطالعه و ارزیابی تعداد داروساز مورد نیاز کشور پیشاپیش توسط دبیرخانه شورای آموزشی داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شده و حسب ضرورت می‌تواند توسط همان دبیرخانه که متولی آموزش داروسازی و تربیت دانش آموختگان این رشته در کشور است نیز به روز شود.

البته نظرات آن انجمن محترم به طور اخص در خصوص تغییرات آیین نامه تأسیس و اداره داروخانه‌ها و یا ضوابط اجرایی آن، در جلسات مختلف طی حداقل شش ماه گذشته، مکرراً توسط نمایندگان محترم آن انجمن مطرح شده و کرارا موارد از طریق مکاتبات آن انجمن نیز وصول گردیده است و کارشناسان و مدیران سازمان از نظرات آن انجمن در این خصوص مطلع می‌باشند. چنانکه با نظرداشت پیشنهادات و نظرات آن انجمن، بخشنامه‌ای در خصوص ایجاد داروخانه‌های جدید، تدوین و ابلاغ شده است، بر همین منوال و با تجمیع نظرات و لحاظ ابعاد و جوانب مختلف موضوع، نهایتاً بخشنامه دیگری در تاریخ 97.3.28 در خصوص حریم فاصله نیز تدوین و ابلاغ شده است.»


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha