گفته می شود سن امید به زندگی در زنان ایرانی نسبت به مردان دو سال بیشتر است اما در آن سوی ماجرا، حجم زیادی از بیماریهای جسمی و روانی سلامت خانمها را تهدید می کند.

زنان ایرانی  سه تا چهار برابر بیش از حد معمول افسرده اند
سلامت نیوز : وقتی در جامعه زن باید دوشادوش مرد برای تأمین مایحتاج زندگی و ازدواج و اشتغال کار کند و فشار اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، روحی و روانی شوهر و فرزندان را در جامعه تحمل کند، چون زن حساس تر و عاطفی تر است بیشتر در معرض افسردگی قرار دارد." دکتر سیما فردوسی، روانشناس با بیان مطلب فوق درباره وضعیت زنان بیان کرد: در برخی استان های کشور به دلیل رفتارهای بد خانواده و سنتی برخورد کردن با زنان، میزان افسردگی بیشتر است لذا وقتی زن باید با حداقل درآمد شوهر مدیریت خانه را به نحو احسن انجام دهد و هرگونه رفتاری را از سوی شوهر یا فرزندان و اطرافیان تحمل کند و سنگ صبور همه باشد، در مقابل، کسی به حرف او گوش ندهد، معلوم است که افسردگی در بین این قشر بیشتر می شود.

او همچنین اظهار داشت: گفته میشود سن امید به زندگی در زنان ایرانی نسبت به مردان دو سال بیشتر است اما در آن سوی ماجرا، حجم زیادی از بیماریهای جسمی و روانی سلامت خانمها را تهدید می کند به طوری که شیوع اختلالات روانی در میان زنان 26 درصد و مردان 15 درصد اعلام شده است. یعنی شاهد اختلاف 11 درصدی شیوع افسردگی در خانمها نسبت به آقایان هستیم که میتواند علل و عوامل متعددی داشته باشد.

دکتر فردوسی در ادامه گفت: مطابق تحقیقات انجمن روانشناسی ایران، میزان افسردگی زنان ایرانی بین سه تا چهار برابر بیش از حد معمول است. این در حالی است که استاندارد افسردگی زنان، بین پنج تا هفت درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha