نحوه برخورد با مشکلات در افراد مختلف متفاوت است و تا حدودی به‌ویژگی‌های شخصی هرکسی بازمی گردد. بعضی‌ها همه تلاش‌شان را می‌کنند تا مشکلات را حل کنند و از تلاش دست برنمی دارند و بعضی‌ها برعکس بلافاصله میدان را خالی می‌کنند و می‌نشینند تا یا مشکلات خود به خود حل شود یا کسی به جایشان تصمیم بگیرد و همه چیز را درست کند!

میدان را خالی نکنید

سلامت نیوز: نحوه برخورد با مشکلات در افراد مختلف متفاوت است و تا حدودی به‌ویژگی‌های شخصی هرکسی بازمی گردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، بعضی‌ها همه تلاش‌شان را می‌کنند تا مشکلات را حل کنند و از تلاش دست برنمی دارند و بعضی‌ها برعکس بلافاصله میدان را خالی می‌کنند و می‌نشینند تا یا مشکلات خود به خود حل شود یا کسی به جایشان تصمیم بگیرد و همه چیز را درست کند!


اگر نمی‌دانید وقتی مشکلی در کارتان ایجاد می‌شود چطور با آن برخورد کنید و چگونه به تلاش‌تان ادامه دهید، این بخش را بخوانید:


  ممکن است مشکل‌تان خیلی بزرگ به نظر برسد و بترسید که نتوانید برایش راه حل پیدا کنید. در این شرایط بهتر است مشکل را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید و برای این بخش‌ها راه حل پیدا کنید. این باعث می‌شود به آرامی پیش بروید و به هدف نزدیک‌تر شوید. روی هر بخش و راه حلش تمرکز کنید ضمن اینکه نیم نگاهی به مشکل کلی دارید.


  در هنگام بروز مشکلات به زمان و توان و انرژی بسیار نیاز دارید یعنی باید حداکثر توان‌تان را به کار ببرید و زمان بیشتری صرف حل مشکلات کنید. پس باید مدتی همه تمرکزتان روی مشکل ایجاد شده باشد. یعنی حداقل به طور موقت کارهایی که چندان مهم نیستند و وقت‌تان را می‌گیرند کنار بگذارید.


  اینکه کسانی را کنارتان داشته باشید که از شما حمایت و کمک‌تان کنند خیلی خوب و امیدبخش است اما ممکن است به هردلیلی چنین افرادی را نداشته باشید.در این شرایط خودتان باید از خودتان حمایت کنید. در واقع شما بزرگترین حامی خودتان هستید. در شرایطی مثل برخورد با مشکلات بیشتر این حمایت را داشته باشید. شما باید انرژی کافی برای ادامه دادن و حل مشکلات داشته باشید، پس خودتان را تشویق کنید یا هرکاری که فکر می‌کنید باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید برای خودتان انجام دهید.


  درست است که باید زمان‌بندی داشته باشید و حتماً مدت خاصی برای حل مشکل در اختیار دارید اما شمردن روزها و داشتن استرس بابت پایان هر روز کمکی به شما نمی‌کند. بیشتر سعی کنید بهترین کار را در این شرایط انجام دهید با این کار خود‌به‌خود زمان کافی هم خواهید داشت. در زمان‌بندی حل مشکل، خودتان را با کسی مقایسه نکنید. این شما هستید با توانایی‌ها و امکانات خاص خودتان!


  با خودتان روراست باشید. ممکن است شما توانایی‌های ویژه یا امکانات خاص نداشته باشید. شرایط هرکسی متفاوت است. این را بپذیرید و با امکانات و شرایطی که دارید فکر پیدا کردن راه حل باشید. با این کار در میانه راه ناامید نمی‌شوید و همه چیز را رها نمی‌کنید.


  زمان بروز سخت‌ترین مشکلات هم چیزهای خوبی هستند که می‌توانند شما را امیدوار کنند. آنها را پیدا کنید و انرژی بیشتری بگیرید. مثل موفقیتی کوچک، پیدا کردن یک راه حل یا همراهی یک دوست و همکار.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha