شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 250187

بسیاری از مردم برای خوابیدن دچار مشکل بوده و زمانی که پس از مدت‌ها تلاش به خواب فرو می‌روند، در نیمه‌شب مجدداً از خواب بیدار شده و پس از تلاش بیهوده برای خوابیدن، خود را باکارهایی همچون کتاب خواندن و تماشای تلویزیون سرگرم می‌کنند.

4 روش علمی برای داشتن خوابی آرام

سلامت نیوز: بسیاری از مردم برای خوابیدن دچار مشکل بوده و زمانی که پس از مدت‌ها تلاش به خواب فرو می‌روند، در نیمه‌شب مجدداً از خواب بیدار شده و پس از تلاش بیهوده برای خوابیدن، خود را باکارهایی همچون کتاب خواندن و تماشای تلویزیون سرگرم می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، بسیاری از افراد پیش از خوابیدن مجبور هستند ساعت‌ها دراز کشیده و در بستر خود به فکر کردن می‌پردازند. اگر شما هم جز این گروه از افراد هستید، به شما روش‌هایی علمی پیشنهاد می‌کنیم که قطعاً برای خوابیدن مفید بوده و می‌تواند خوابی آسان و راحت به ارمغان آورد.

متخصصان، خواب مناسب شبانه را نکته کلیدی برای زندگی سالم و فعال معرفی می‌کنند. با داشتن خوابی مناسب در شب، در طول روز شما کسل و بی‌حوصله نبوده و به‌آسانی قادر به ایفای نقش مفید خود در جامعه و خانواده خواهید بود.

به باور متخصصان، خواب مناسب شبانه، نکته کلیدی برای زندگی سالم و فعال به شمار می‌رود. با داشتن خوابی مناسب در شب، در طول روز شما کسل و بی‌حوصله نبوده و به‌آسانی قادر به ایفای نقش مفید خود در جامعه و خانواده خواهید بود. از سوی دیگر مطالعات پزشکان نشان می‌دهد که اختلالات خواب یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد مشکلاتی چون افسردگی، بر هم خوردن توازن هورمون‌ها و بسیاری از بیماری‌های مزمن همچون دیابت، بیماری‌های قلبی و ... می‌شود. در این یادداشت به معرفی چهار روش علمی می‌پردازیم که به شما برای داشتن خوابی آسان‌تر کمک می‌کند:

شب مانی در طبیعت را تجربه کنید: برای تنظیم ریتم طبیعی بدن و خواب شب و روز، خوابیدن در طبیعت و به‌دوراز تمدن، گزینه‌ای بسیار عالی به شمار می‌رود. خواب در بیشه‌زار می‌تواند شمارا غرق در طبیعت کرده و ساعت داخلی بدنتان را با طلوع و غروب خورشید هماهنگ کند. این موضوع به دلیل وجود تطبیق طبیعی بدن شما با نور خورشید بوده و ساعت بدن انسان به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که نسبت به نور خورشید، واکنش نشان می‌دهد.

ساعت و زنگ اخطار بیدار شدن را برای مدتی فراموش کنید: برای تنظیم دوباره ساعت طبیعی بدن خود، چند روزی ساعت و گوشی موبایل خود را برای بیدار شدن تنظیم نکرده و به خود این اجازه را بدهید که با آرامش و آسایش بخوابید. اگر به‌طور متناوب ساعت را در طول شب چک کنید، دچار استرس شده و خواب راحتی نخواهید داشت.

برای دقایقی در طول شبانه‌روز وارونه شوید: به گفته کارشناسان، نوعی روش طبیعی و ورزش با نام headstand وجود دارد که شما سر خود را پائین قرار داده و پاها را به سمت بالا نگه‌داشته و به‌صورت قائم به دیوار تکیه می‌دهید. در این حالت، دست‌ها خم‌شده و روی زمین قرارگرفته و به تعادل شما کمک می‌کنند. این روش می‌تواند به شما برای داشتن خوابی راحت، کمک کند. به یاد داشته باشید که برای انجام این کار، حتماً از دیگران کمک گرفته و به خود آسیب نزنید. انجام این حرکت می‌تواند خوابی آرام برایتان به ارمغان بیاورد.

خود را در فضایی متفاوت تصور کنید: اگر در بستر خود دچار آشفتگی بوده و دائماً از این پهلو به آن پهلو می‌چرخید، کمی به ذهن خود استراحت داده و خود را در فضایی دیگر تصور کنید. برای نمونه در ذهن خود تجسم کنید که در یک ساحل آرام قدم می‌زنید. این کار می‌تواند آرامش روحی برایتان به ارمغان آورده و ذهنتان را شاد کرده و اجازه دهد تا بخوابید.

منبع: thehealthsite

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha