دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: در روز جهانی بشردوستی من رهبران جهان را به استفاده از تمام قدرت خود برای محافظت از افراد در معرض درگیری فرا می خوانم.

فراخوان گوترش برای محافظت از افراد در معرض درگیری

سلامت نیوز:دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: در روز جهانی بشردوستی من رهبران جهان را به استفاده از تمام قدرت خود برای محافظت از افراد در معرض درگیری فرا می خوانم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی بشر دوستی، 19 اوت 2018 برابر با 28 مرداد ماه جاری تمام رهبران جهان را برای محافظت از افراد در معرض درگیری فراخواند.

متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:

 همه ساله در ۱۹ اوت برابر با ۲۸ مرداد، روز جهانی بشردوستی را گرامی داریم تا با افرادی که از بحران های انسانی آسیب دیده اند، ابراز همدردی و به کارکنان بشردوستانه که به آنان کمک می کنند، ادای احترام کنیم.

یادبود امسال، پانزدهمین سالگرد حمله به سازمان ملل متحد در بغداد را گرامی می دارد که ۲۲ تن از همکاران ما طی آن کشته شدند. پس از آن اتفاق غم انگیز که سبب اختصاص این روز به روز جهانی بشردوستی شده است، بیش از چهار هزار  امداد گر بشردوستانه کشته، زخمی، بازداشت یا گروگان گرفته شده اند. این رقم برابر با ۳۰۰ تن بشردوست کشته، بازداشت و زخمی شده به ازای هر سال است.

شهروندان غیرنظامی در مناطق جنگی نیز، عمدا یا طی حملات  انتحاری همچنان در حال کشته و مجروح شدن هستند. در سال گذشته ، آمار سازمان ملل متحد حاکی از مرگ و جراحت بیش از ۲۶ هزار شهروند غیرنظامی  طی حمله های رخ داده در فقط شش کشور افغانستان، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو، عراق، سومالی و یمن است.

در سرتاسر جهان، مناقشه سبب دورماندن افراد زیادی از وطنشان می شود، در حالی که هم اکنون بیش از ۶۵۰ میلیون آواره وجود دارد. زنان در معرض آسیب و تحقیر هستند. همه کارکنان بشردوستانه در حین کمک و کارکنان پزشکی در حین خدمت به افراد نیازمند، اغلب به عنوان هدف یا تهدید تلقی می شوند.

در روز جهانی بشردوستی من رهبران جهان را به استفاده از تمام قدرت خود برای محافظت از افراد در معرض درگیری فرا می خوانم.

افراد علاقه مند را فرا می خوانم تا به جنبش ما در worldhumanitarianday.org بپیوندند تا نشان دهیم که شهروندان غیرنظامی #هدف_نیستند .

با هم، با غیرنظامیان در معرض درگیری و کارکنان بشردوستانه که جان خود را برای کمک به آنان به خطر می اندازند، اعلام همبستگی می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha