تحقیقات جدید نشان می دهند که ویروس آنفلوانزا A در افراد چاق بصورت طولانی تری باقی می ماند. یافته های این تحقیق نشان می دهند که چاقی نه تنها بر شدت علائم آنفولانزا، بلکه بر شیوع ویروس نیز تاثیر می گذارد.

مدت زمان سرماخوردگی در افراد چاق طولانی تر است

سلامت نیوز:  تحقیقات جدید نشان می دهند که ویروس آنفلوانزا A در افراد چاق بصورت طولانی تری باقی می ماند. یافته های این تحقیق نشان می دهند که چاقی نه تنها بر شدت علائم آنفولانزا، بلکه بر شیوع ویروس نیز تاثیر می گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، داشتن آنفولانزا ممکن است یک تجربه معمول باشد، اما لیستی از عوارض احتمالی بسیار طولانی دارد. از عفونتهای سینوس و گوش گرفته تا به عوارض جدی مانند پنومونی، التهاب مغزی و التهاب قلب.
بیماری های مزمن نیز ممکن است از طریق آنفلوآنزا بدتر شوند و بالعکس. بیماری های تنفسی مانند آسم می تواند علائم آنفلوانات را بدتر کند یا از طریق ویروس تشدید شوند.

چاقی همچنین وضعیتی است که شدت آنفولانزا را افزایش می دهد. برخی مطالعات نشان داده اند که چاقی خطر ابتلا به عوارض و حتی مرگ ناشی از آنفلوآنزا، به ویژه در سالمندان را افزایش می دهد.

اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که چاقی همچنین ممکن است بر روی مدت زمانی که یک فرد برای از بین بردن ویروس طی می کند نیز تاثیر بگذارد.

این تحقیق نشان داد که افراد چاق در مقایسه با سایر افراد برای مبارزه با ویروس آنفلوآنزا ۴۲ درصد زمان بیشتری لازم داشتند. همچنین این افراد که فقط علائم کمرنگ آنفلوآنزا داشتند، در مدت طولانی تری بهبود پیدا کردند.

اما در این مطالعه برخی از ابهامات وجود دارد: نتایج آن محدود به آنفولانزای A است که یکی از دو نوع ویروس آنفلوانزا است. نوع دیگر آنفلوانزای B معمولا خطر کمتری دارد و احتمالا در بزرگسالان سبب اپیدمی می شود.

در نهایت، در حال حاضر نیاز به تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا ویروس آنفولانزا در طول دوره رفع در بزرگسالان چاق طولانی تر است یا نه وجود دارد.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha