عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه آپنه خواب تا 5 برابر ریسک ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد، گفت: 4 تا 7 درصد مردم جهان به آپنه خواب مبتلا هستند.

افزایش 5 برابری ریسک ابتلا به آلزایمر با آپنه خواب

سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه آپنه خواب تا 5 برابر ریسک ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد، گفت: 4 تا 7 درصد مردم جهان به آپنه خواب مبتلا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مسعود طهماسبیان پزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست خبری پنجمین همایش بین‌المللی نقشه‌برداری مغز اظهار داشت: در حال حاضر حدود 200 نفر برای شرکت در  این همایش ثبت نام کرده‌اند و 60 مقاله به این همایش ارسال شده است که 40 عدد آن برای سخنرانی و تعدادی نیز به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه رئیس پروژه انیگما که کار شناسایی تغییرات مغز در بیماری‌های روانپزشکی را انجام می‌دهد و حدود 15 کشور از سراسر دنیا در این پروژه عضو هستند در ایران برای شرکت در این مراسم حضور خواهند یافت توضیح داد: یکی از حوزه‌های کاری این پروژه شناسایی اختلالات خواب است که مسئولیت آن را متخصصان ایرانی برعهده گرفت‌ه‌اند.

طهماسبیان با بیان اینکه آپنه خواب حدود 5 برابر ریسک ابتلا به آلزایمر را بیشتر می‌کند، گفت: 4 تا 7 درصد مردم جهان درگیر آپنه خواب هستند.

 پزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: فرهنگ بهداشت خواب در ایران بسیار ضعیف است و تحقیقات نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به اختلالات خواب پس از گذشت مدت زمانی به افسردگی نیز مبتلا می‌شوند و ما به طور مشخصی به این موضوع توجه نکرده‌ایم.

وی افزود: هدف اصلی این گروه شناسایی این موضوع است که چه تغییراتی در چه شرایطی بر مغز انسان رخ می‌دهد تا در آینده با استفاده از آنها بتوانیم از بروز بیماری‌ها پیشگیری به عمل آوریم.

طهماسبیان با بیان اینکه 30 درصد از مردم جهان بی‌خوابی را تجربه می‌کنند توضیح داد: تحقیقات نشان داده است 24 درصد مردم ایران در معرض توقف تنفس در حین خواب قرار دارند که دیابت و چاقی از علل اصلی بروز این اتفاق است.

وی با بیان اینکه 10 درصد مردم دنیا از بی‌خوابی رنج می‌برند گفت: این موضوع می‌تواند عوارضی برای سلامتی فرد به دنبال داشته باشد و باید توجه کنیم که بهترین روشهای درمانی اختلال خواب تنها 50 درصد افراد مبتلا را پس از گذشت یکسال به بهبودی می‌رساند.

وی در پایان گفت: زمانی که بخش‌هایی از مغز انسان با تغییراتی مواجه می‌شوند مقاوم به درمان شده و متاسفانه درمان‌های دارویی جواب نمی‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha