پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۱
کد خبر: 25430

رئیس اورژانس با اعلام ورود 100 اتوبوس آمبولانس امدادی جدید به ناوگان اورژانس كشور تا تابستان 90 گفت: مسافران نوروزی در هنگام رانندگی دقت كنند زیرا سال گذشته 2100 مسافر نوروزی دیگر به خانه برنگشتند و در حین سفر جان باختند.

سلامت نیوز: رئیس اورژانس با اعلام ورود 100 اتوبوس آمبولانس امدادی جدید به ناوگان اورژانس كشور تا تابستان 90 گفت: مسافران نوروزی در هنگام رانندگی دقت كنند زیرا سال گذشته 2100 مسافر نوروزی دیگر به خانه برنگشتند و در حین سفر جان باختند.

به گزارش  فارس، غلامرضا معصومی در حاشیه نشست زیرپروژه‌های بررسی نقشه نظام سلامت كه با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به‏طور مشخص 135 پایگاه اورژانس در شهر تهران و اسلام‎شهر برای ایام عید نوروز به صورت آماده‌باش درآمده است و مرخصی افراد شاغل در حوزه اورژانس نیر لغو شده است.

وی با بیان اینكه برنامه‌های امداد نوروزی اورژانس از 26 اسفند آغاز می‌شود و تا 14 فروردین ادامه دارد، تصریح كرد: در این راستا 17 اكیپ امداد نوروزی و 4 اكیپ ایستگاه سلامت كه دارای پزشك هستند، خدمات‌رسانی به مردم را انجام می‌دهند.

وی در مبحث امداد هوایی نیز گفت: امداد هوایی نیز مانند چند سال گذشته ادامه خواهد داشت و به دلیل ماهیت بیمارستان كه تعطیلی ندارند و همچنین تعداد بالای متخصصان در تهران و در نهایت به دلیل اینكه جمعیت تهران در ایام نوروز كاهش می‌یابد. مشكل خاصی نیز در مبحث بیمارستانها در ایام تعطیلات نوروزی نخواهیم داشت.

معصومی افزود: 5 اتوبوس آمبولانس نیز در مبادی شهرها از جمله جنوب كشور و جاده چالوس مستقر هستند و برای امداد تابستانه سال 90 نیز 100 اتوبوس آمبولانس جدید وارد حوزه خدمات‌رسانی كشور می‌شوند كه تصمیم داریم تعدادی از این آمبولانس‌های اتوبوسی را تا قبل از تابستان سال 90 به كار گیریم.

رئیس اورژانس كشور با اشاره به اینكه در فروردین سال گذشته 2100 نفر از هم‎وطنانمان هرگز به منازل خود برنگشتند، ادامه داد: امیدواریم فروردین امسال این حوادث دلخراش تكرار نشود و بر اساس اعلام پلیس راه سرعت بالا و انحراف به چپ بیشترین موارد تخلفات به حساب می‌آید و آسیب به سر و قفسه سینه نیز بیشترین آسیب‌های بدنی در حوادث تصادفات بوده است.

معصومی در پاسخ به وضعیت آمادگی اورژانس كشور برای روز چهارشنبه‌سوری نیز گفت: چهارشنبه آخر سال كه به عنوان چهارشنبه‌سوری معروف است، فلسفه زیبایی دارد به دلیل اینكه در كشور ما در این مراسم افراد جامعه بدی‌های زندگی خود را به دور می‌ریزند ولی در این راستا باید خانواده‌ها برای تخلیه انرژی جوانان خود برنامه‌ریزی كنند و آنان را به حال خود رها نكنند.

وی افزود: اورژانس كشور و تمام اورژانس‌های بیمارستانی برای روز چهارشنبه‌سوری آمادگی كامل دارند.

معصومی در پاسخ وضعیت تعرفه آمبولانس‌های خصوصی نیز گفت: در حال حاضر كنترل و نظارت خوبی بر آمبولانس‌های خصوصی داریم و در این راستا نیز دادگستری و تعزیرات نیز بر تعرفه‌های جدید آمبولانس‌های خصوصی نظارت می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha