سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 25970

اکثر مردم روزانه بین 70 تا 150 تار موی سرشان را از دست می دهند و معمولا کم شدن موی سر هنگامی است که ریزش مو بیشتر از رویش مو باشد.

سلامت نیوز : اکثر مردم روزانه بین 70 تا 150 تار موی سرشان را از دست می دهند و معمولا کم شدن موی سر هنگامی است که ریزش مو بیشتر از رویش مو باشد.
دکتر مهناز بنی هاشمی، عضو مرکز تحقیقات بیماریهای پوست و سالک اظهار داشت:‌ خانمها نیز اغلب به اندازه آقایان دچار ریزش مو می شوند که عمدتا در حین شستشو، شانه زدن و یا بستن موی سر این اتفاق رخ می دهد.

وی افزود: قطع مصرف داروهای ضد بارداری بعد از زایمان و در دوران شیردهی، شروع دوران یائسگی، بعد از کاهش سریع وزن، اختلالات و بیماریهای هورمونی و همچنین کمبود ویتامین و دیگر مواد مغذی مانند آهن و روی را از جمله دلایل ریزش مو در خانمها است.

بنی هاشمی تصریح کرد: کم مو شدن وقتی قابل توجه است که حدود 40 درصد موی سر از دست برود و در بیشتر موارد به ندرت ریزش دائمی است ومعمولا در طی 9 ماه رویش موها به حالت طبیعی خود بازمی گردد.

وی با اشاره به اینکه موهای سر به مدت سه تا پنج سال رشد کرده و سپس برای سه ماه دیگر نمی رویند و مجددا شروع به رشد می کنند، گفت: اگر موی افراد می ریزد، تا از مرحله توقف رشد به حالت فعال و رویش مجدد برنگردد، نمی توان جلوی ریزش آنها را گرفت و این مسئله حدود چند ماه طول می کشد.

عضو مرکز تحقیقات بیماریهای پوست و سالک ابراز داشت: بروز بیماریهای پوست سر، عفونتها، تومورها و حوادثی مانند سوختگیها و جراحات عمیق پوست می تواند منجر به ایجاد جوشگاه واسکار شود که در این حالت ریزش مو دائمی خواهد بود.
 
بنی هاشمی، مراجعه به پزشک و تشخیص علت ریزش مو ، صبر و بردباری ، تامین ویتامینها و املاح کاهش یافته در بدن و اصلاح وضعیت غذایی را از راهکارهای درمان ریزش مو برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha