تنبیه بدنی موجب افزایش مشکلات رفتاری و پرخاشگری در کودکان شده و آثار کوتاه مدت و بلندمدت مخربی برروح و جسم کودکان دارد .

سلامت نیوز :تنبیه بدنی موجب افزایش مشکلات رفتاری و پرخاشگری در کودکان شده و آثار کوتاه مدت و بلندمدت مخربی برروح و جسم کودکان دارد .

 کارشناس گروه سلامت روانی اجتماعی مرکز بهداشت این استان گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده در کودکانی که تنبیه بدنی می‎شوند مشکلات رفتاری همچون گوشه‌گیری و پرخاشگری به طور معناداری بالاتر از کودکانی است که تنبیه بدنی نمی‌شوند.

دکتر نیک اختر نیاز به احساس ارزشمندی را یکی از نیازهای اساسی بشر دانست و گفت: برای اینکه دانش‌آموز به این احساس دست پیدا کند، باید تصویر روشنی از توانایی‌ها و نقاط ضعف و قوت خود داشته باشد.

وی در خصوص رفتارهای مخرب معلمان و والدین ابراز داشت: طعنه زدن، منصف نبودن و عدم رعایت عدالت، تحقیر، دروغ گویی، اجازه توضیح به دانش‌آموزان ندادن و استفاده از تنبیه‌های خشن از جمله رفتارهایی است که می‌تواند بر دانش‌آموزان تاثیر منفی بگذارد.

کارشناس گروه سلامت روانی اجتماعی با تاکید بر لزوم استفاده بیشتر از تشویق و کم کردن تنبیه در مورد دانش‎آموزان اظهار داشت: معلمان و والدین باید سعی کنند همیشه در جست و جوی بهترین توانایی‌ها و خصوصیات هر دانش‌آموز باشند و با دید مثبتی به او بنگرند.

دکتر نیک اختر افزود: بهتر است معلمان در هفته، زمانی را به دانش‌آموزان اختصاص دهند تا در مورد احساسات خود صحبت کنند.

وی گفت: ارائه برنامه‌هایی در کلاس که همه بتوانند در آن شرکت کنند یکی از راه‌هایی است که به افزایش اعتماد به نفس کودکان کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha