محققان عنوان می کنند رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات می تواند به توقف گسترش نوع کُشنده سرطان سینه کمک کند.

تاثیر مصرف میوه و سبزیجات در پیشگیری از پیشرفت سرطان سینه

سلامت نیوز:محققان عنوان می کنند رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات می تواند به توقف گسترش نوع کُشنده سرطان سینه کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مطالعات متعددی نشان داده اند که ویژگی برخی مواد خوراکی می تواند به پیشگیری، مقابله و توقف سرطان و خطرات احتمالی آن کمک کند. این موضوع بر اهمیت رژیم غذایی سالم بخصوص در طول درمان سرطان تاکید دارد.

به گفته تیم تحقیق، محدودکردن مصرف مواد غذایی سرشار از آسپاراژین، از جمله لبنیات، گوشت گوساله، مرغ، تخم مرغ، ماهی، مغزیجات آجیلی، سویا و غلات کامل، و افزایش مصرف میوه و سبزیجات می تواند روند گسترش سرطان سینه را متوقف نماید. آسپاراژین نوعی اسیدآمینه است.

یافته های نشان می دهد محدودکردن اسیدآمینه آسپاراژین بر موش های لابراتواری مبتلا به «سرطان سینه سه گانه منفی» به شکل قابل توجهی موجب کاهش توانایی گسترش سرطان به نقاط دورتر در بدن می شود.

«سیمون نات»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز پزشکی سدراس سنای آمریکا، در این باره می گوید: «این مطالعه اهمیت رژیم غذایی را نه تنها برای سرطان سینه، بلکه برای بسیاری از سرطان های پخش شونده نشان می دهد.»

در این تحقیق محققان کشف کردند بروز سنتز آسپاراژین، سلول های آنزیم مورداستفاده برای تولید آسپاراژین، در تومور اولیه قویا با گسترش بعدی سرطان ارتباط دارد.

همچنین مشخص شد متاستاز یا گسترش سرطان با کاهش تشکیل آسپاراژین، درمان با داروی شیمی درمانی L- آسپاراژین یا محدودیت رژیم غذایی به شدت محدود می شود.

زمانیکه به موش های آزمایشگاهی غذای سرشار از آسپاراژین داده شد، سلول های سرطان با سرعت بیشتری گسترش یافتند.

نات در ادامه می افزاید: «در صورت تایید این یافته ها بر سلول های انسانی، محدودکردن مصرف آسپاراژین در بیماران مبتلا به سرطان می تواند رویکرد احتمالی برای تقویت درمان های فعلی و پیشگیری از گسترش سرطان سینه باشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha