فوق تخصص ارتوپدی و مدیرعامل بیمارستان آریا گفت: مكمل های دارویی آرتروز بدون مجوز وزارت بهداشت كه بصورت گسترده در اینترنت و ماهواره تبلیغ می شوند، دارای عوارض چاق كننده هستند.

سلامت نیوز :  فوق تخصص ارتوپدی و مدیرعامل بیمارستان آریا گفت: مكمل های دارویی آرتروز بدون مجوز وزارت بهداشت كه بصورت گسترده در اینترنت و ماهواره تبلیغ می شوند، دارای عوارض چاق كننده هستند.
 
احمد لنكرانی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه چاقی، دشمن اصلی بیماری آرتروز به شمار می رود ، افزود: نتیجه بخشی مكمل های دارویی مانند گلوكزامین در درمان بیماری آرتروز، بطور علمی ثابت نشده است.
وی تاكید كرد: ادعای بهبودی كوتاه مدت و سریع بیماری با مصرف این مكمل های دارویی، نادرست است و بیماران با خرید اینگونه داروها نه تنها نتیجه ای در بهبودی بیماری نمی گیرند بلكه علاوه بر از دست دادن هزینه، دچار عوارض گوناگون این داروها می شوند.
مدیرعامل بیمارستان آریا اظهار داشت: ماهانه، افراد زیادی كه به عوارض اینگونه داروها دچار و به شدت بیمار شده اند، به این بیمارستان مراجعه می كنند.
خلیلی اضافه كرد: مصرف این داروها همچنین برای افراد مبتلا به دیابت به شدت مضر است چراكه موجب افزایش قند خون آنها می شود.
وی افزود: بسیاری از افراد فقط به دلیل نداشتن اطلاعات پزشكی ، اینگونه داروها را خریداری می كنند و به عوارض آن مبتلا می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha