چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 26687
سلامت نیوز :  بیماران دارای سابقه دیابت كه قند خون خود را بهتر كنترل می‌كنند، در مقایسه با آن دسته از بیمارانی كه سطح قند خون پایین دارند، كمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

به گزارش  فارس ، پژوهشگران بیش از 70 هزار بیمار دیابت نوع 2 دارای بیش از 60 سال را به مدت چهار سال مورد بررسی قرار دادند.

یافته‌های آنها نشان داد كه بیماران دیابتی مبتلا به پایین‌ترین سطح قند خون به علت عوارض ناشی از دیابت مانند حمله قلبی، قطع عضو و بیماری كلیوی نسبت به آن دسته از بیمارانی كه قند خون خود را در محدوده عادی نگه می‌دارند، كمتر به مرگ دچار می‌شوند.

دكتر "البرت هوانگ " مسئول این پژوهش گفت: همان طور كه پیش‌بینی می‌كردیم، افزایش مرگ و میر و عوارض را در میان افراد با قند خون بسیار بالا مشاهده كردیم اما شاهد افزایش بسیار جزئی خطر مرگ در میان افرادی با سطح بسیار پایین قند خون نیز بودیم.

وی افزود: علاوه بر این، بهترین نتایج در میان افرادی با سطح قند خون متوسط بود.

به گزارش شبكه خبری «پرس تی وی»، بر اساس اكثر دستورالعمل‌های كنونی، بیماران مبتلا به دیابت بسیار كم با سطح هموگلوبین a1c باید سطح قند خون را كمتر از 7 درصد نگه دارند.

كارتر یكی دیگر از محققان این مطالعه در توضیح دلایل احتمالی و مخفی مرگ و میر بیشتر در میان افراد دارای سطح قند خون پایین گفت: نمی‌توان مطمئن بود كه این یافته‌های دور از انتظار تنها به دلیل قند خون بسیار پایین، درمان‌های مورد استفاده برای كنترل قند خون یا به دلیل عوامل دیگری است كه به طور مستقیم در مراقبت از بیماران دیابتی نقش دارند.

وی افزود: ممكن است بیماران در معرض خطر مرگ، دارای سطح قند خون پایینی باشند اما هر عاملی كه به طور مستقیم با مراقبت از افراد دیابتی مرتبط است، می‌تواند با افزایش خطر مرگ همراه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha