دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 27264
 سلامت نیوز :استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و متخصص پوست و فلوشیپ درماتوپاتولوژی گفت: استفاده از لاك و استون به مدت طولانی، موجب ایجاد خطوط و لایه لایه شدن سطح ناخن افراد می شود.
 
فریبا قلم كارپور در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد خطوط روی ناخن، علل مختلفی دارد برای مثال بیماری های پوستی مانند لیكن پلان - بیماری التهابی پوست - و پسوریازیس - بیماری مزمن پوست - می تواند موجب ایجاد تغییرات و خطوط در ناخن افراد شود.
وی خاطرنشان كرد، گاهی ایجاد خطوط روی ناخن بدون هیچ علت و یا بیماری خاصی، اتفاق می افتد كه به آن ایدیوپاتیك - بیماری با علت ناشناخته - اطلاق می شود.
این متخصص پوست و فلوشیپ درماتوپاتولوژی گفت: لایه لایه شدن بخش انتهای ناخن، بیشتر به علت خشكی، استفاده از مواد شیمیایی پاك كننده مانند وایتكس بدون دستكش و لاك و استون است.
قلم كارپور افزود: لایه لایه شدن بخش انتهای ناخن در افرادی كه زمینه حساسیت و آلرژی دارند نیز بیشتر بروز می كند.
وی برای درمان لایه لایه شدن بخش انتهای ناخن به افراد توصیه كرد، ضمن مراجعه به متخصص، حتما از صابون های كرم دار برای شستشوی دست های خود استفاده شود.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: بروز هرگونه اشكال و واكنش حساسیتی در اثر عوامل مختلف مانند اگزما در سلول های تولیدكننده ناخن مستقر در حاشیه آخرین قسمت پوست موسوم به لایه زایگر ناخن، موجب تغییرات شكلی در ناخن ها می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha