چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 27385
سلامت نیوز : مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی گفت: سازمان بیمه سلامت، براساس ماده 42 قانون برنامه پنجم توسعه با ادغام سازمان های بیمه گر در كشور تشكیل می شود.
 
محمدباقر هداوند در گفت وگو با  ایرنا افزود: مهمترین پیامد اجرا و تشكیل این سازمان در كشور، ارایه خدمات درمانی یكسان به بیمه شدگان و جلوگیری از به هدر رفتن منابع در نظام مالی سلامت است
وی تصریح كرد، وجود سازمان های بیمه گر متفاوت در كشور، موجب بروز معضلات متعددی ازجمله هم پوشانی بیمه ها در كشور، چندگانگی در مراكز ارایه كننده خدمات درمانی و تفاوت در نوع خدمات و فرانشیز پرداختی به بیمه شدگان است كه در این زمینه مقرر شد سازمان بیمه سلامت، تشكیل شود.
هداوند اظهار داشت: از همان ابتدا كه طرح بیمه سلامت در مجلس شورای اسلامی مطرح شد دو كارگروه تشكیل و طرح كلی آن را آماده كردند.
وی گفت: به محض مصوب شدن این طرح و ابلاغ آن توسط معاونت سازمان راهبردی ریاست جمهوری این طرح اجرا می شود.
هداوند با بیان اینكه زمان مشخصی برای اجرایی شدن این طرح تعیین نشده است، اظهار داشت: این طرح به تدریج و در طی برنامه برنامه پنجم صورت می گیرد.
وی گفت: هم اكنون سازمان های بیمه گر متفاوتی در كشور شامل بیمه خدمات درمانی، تامین اجتماعی، خدمات درمانی نیروهای مسلح، كمیته امداد امام خمینی (ره) و بانك ها در كشور فعالیت دارند كه خدمات درمانی متفاوتی در قالب صندوق های مختلف بیمه ای به بیمه شدگان ارایه می دهند.
هداوند گفت: هم اكنون سازمان بیمه خدمات درمانی، مطالعات اولیه و بررسی تشكیل این سازمان را انجام داده است تا با ارایه طرح نهایی بتواند دغدغه های درمانی افراد جامعه را كاهش و زمینه خدمات درمانی یكسان و مطلوبی را در مراكز و موسسات درمانی فراهم آورد.
وی اظهار داشت: سازمان بیمه پایه سلامت ایرانیان، با ادغام این خدمات در دستگاه‌های مختلف دولتی تشكیل می‌شود و 500 قلم خدمات درمانی به عنوان خدمات پایه را پوشش می‌دهد و در عین حال خدمات تكمیلی و بیمه‌های تكمیلی نیز به مردم ارائه خواهد شد.
هداوند گفت: تجمیع بیمه ها و تشكیل سازمان بیمه سلامت، مهمترین مقوله های اصلی اقتصاد سلامت در كشوراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha