یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 27419
سلامت نیوز : والدین باید بدانند كه چاقی مادر همه بیماریها است چرا كه در پشت پرده چاقی كودكانشان، خطرات ابتلا به بیماریهای زیادی نهفته است.
ضیاء الدین مظهری متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: والدین باید بدانند چاقی مادر همه بیماریها بوده چرا كه در پشت پرده چاقی كودكانشان خطرات ابتلا به بیماری های زیادی از جمله دیابت، كاهش سیستم ایمنی بدن، ناراحتی های قلبی عروقی و كاهش سطح یادگیری نهفته است.

وی تاكید كرد:كودكان لاغر به علت نرمال بودن سیستم بدنشان و برخورداری از اندامی متناسب به اقتضای سنی شان و انجام فعالیت های ورزشی، ذهنی و تحرك بیشتر به مراتب از همسالان چاق و سنگین وزنشان سالم تر هستند.

این متخصص تغذیه در خصوص نحوه تغذیه كودكان اظهارداشت:والدین باید نسبت به نوع تغذیه و میزان آن در كودكانشان بیشتر توجه كنند زیرا در بسیاری از مواقع مصرف تنقلات و فست فوت ها كه هیچ ارزش غذایی ندارند منجر به چاقی و سوء تغذیه كودكان می شود.

وی با اشاره به اینكه بسیاری از كودكان چاق مستعد سوء تغذیه و بیماری های ناشی از چاقی هستند گفت:در اغلب موارد به علت تغذیه غلط و نرسیدن مواد مغذی به بدن از جمله ویتامینها به ویژه در افراد چاق كه میل به مصرف غذاهای مغذی ندارند فرد دچار سوء تغذیه از نوع گرسنگی سلولی و نبود مواد مورد نیاز سلولها می شود.

ضیاء الدین مظهری در خصوص میل والدین به چاقی كودكانشان نیز خاطرنشان كرد:هرچند كه كودك چاق از نظر ظاهری زیبا به نظر می رسد اما در پس این زیبایی و به ویژه در صورت مداومت آن خطر ابتلا به بیماریهای خطرناكی كودك را تهدید می كند و حتی در شكل گیری نوع شخصیت و حالت روحی و روانی وی نیز اثر می گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha