عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه بدهی دولت به تامین اجتماعی تا پایان سال گذشته ۲۱۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: دولت به دنبال کاهش دو سوم بدهی خود به سازمان است.

سلامت نیوز: عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه بدهی دولت به تامین اجتماعی تا پایان سال گذشته ۲۱۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: دولت به دنبال کاهش دو سوم بدهی خود به سازمان است.

به گزارش سلامت نیوز، اکبر شوکت در گفتگو با مهر، در مورد بدهی دولت به تأمین اجتماعی، افزود: تا پایان سال ۹۷ دولت ۲۱۰ هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است و امسال نیز ۲۶ هزار میلیارد تومان بدهی جاری دولت به این سازمان است.

وی تصریح کرد: بر این اساس طی ۶ سال دولت، اصل طلب سازمان حدود ۱۷۰ یا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان می شود که مقداری نیز از دولت قبل باقی مانده بود اگر سود را نیز در نظر نگیریم  ، مبلغ بسیار بیشتر از ۲۱۰ هزار میلیارد تومان می شود.

شوکت با اشاره به اینکه دولت بدنبال این است که بدهی های خود را به به تامین اجتماعی به یک سوم کاهش دهد، گفت: هر بار با عناوین مختلف در اخباری که از دولت منتشر می شود رقم بدهی بسیار کمتر از اصل آن عنوان می شود، بنابراین ما فکر می کنیم دولت به دنبال کاهش یک سومی میزان بدهی خود به تأمین اجتماعی است اما ما به عنوان تشکل های کارگری و کارفرمایی آن را قبول نداریم و به طور حتم مخالفت خود را اعلام خواهیم کرد.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی اظهارداشت: پیشنهاد ما به تشکل ها این بود که چارچوب جدیدی برای پرداخت بدهی دولت تعریف کنیم و در این راه اگر مجلس هم دلسوز نظام و حاکمیت است باید به ما کمک کند، اما اگر غیر از این باشد، ضرر به سازمان باعث آسیب و زیان در ابعاد ملی خواهد بود که عواقب آن جبران ناپذیر است.

وی افزود: همانطور که ما می توانیم حساب کارفرمایان را در قبال بدهی ، توقیف می کنیم باید بتوانیم از اموال دولت هم برای پرداخت بخشی از بدهی هایش با انتخاب خودمان برداشت کنیم چون تا حالا دولت این کار را نکرده است.

وی در خصوص پیشنهاداتی که برای پرداخت مطالبات ارائه شده است، گفت: ما پیشنهادات خود را به مجلس ارائه کرده ایم؛ دولت باید مطالبات خود را به ما پرداخت کند .وظیفه ما این بوده که راهکارهای پرداخت را شناسایی کنیم و براین اساس و پیشنهاداتی را ارائه کنیم که اینگونه نیز شد و پیشنهاداتی از سوی هیات امناو مدیره سازمان به مجلس ارائه شد که برخی از این پیشنهادات نیز بار مالی برای دولت ندارند و می توانند در آینده جلوی فساد را بگیرند که یکی از آنها واگذاری منطقه مکران به تأمین اجتماعی و کارگران است. تأمین اجتماعی می تواند در این منطقه با سرمایه گذاری و تأسیس هتل در جذب توریست موفق باشد و جلوی رانت نیز گرفته می شود.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی افزود: این واگذاری شاید در حال حاضر به نفع سازمان نباشد و دردی دوا نکند اما در آینده برای تأمین اجتماعی مفید خواهد بود و یک سود پایداری خواهد داشت.

وی گفت: ۲۰ پیشنهاد به مجلس ارائه کرده ایم که ۴۰ درصد آن بار مالی ندارد.

شوکت با اشاره به اینکه همه دولت ها سعی کرده اند پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی را به تأخیر بیندازند، افزود: این کار تا یک جایی می تواند پیش می رود الان تامین اجتماعی به نقطه ای رسیده که بزرگترین ابرچالش دولت بعدی، تأمین اجتماعی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha