معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به پیشرفت نود درصدی خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز، خاطرنشان کرد که با تکمیل این پروژه، چاه از چرخه تامین آب شرب شیراز حذف خواهد شد.

حذف چاه از چرخه تامین آب شرب شیراز

سلامت نیوز:معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به پیشرفت نود درصدی خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز، خاطرنشان کرد که با تکمیل این پروژه، چاه از چرخه تامین آب شرب شیراز حذف خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همدلی ،محمود رضایی‌کوچی با بیان اینکه طی چهاردهه گذشته اقدامات زیادی در زمینه تامین آب سالم و پایدار برای فارس انجام شده است، گفت: آغاز طرح انتقال آب از سد درودزن به شیراز به چهل سال قبل باز می‌گردد.


او ادامه داد: در شیراز سالانه بین 130 تا 140میلیون مترمکعب آب مصرف می‌شود، به همین دلیل علاوه بر تامین آب از طریق خط یک انتقال درودزن شیراز، بالغ بر 200 حلقه چاه نیز در پیرامون این کلانشهر تاکنون حفر و تجهیز شده است. رضایی کوچی با بیان اینکه خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، که اکنون 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد، زمینه ساز حذف چاه‌ها از چرخه تامین آب شرب این کلانشهر خواهد بود، گفت: این طرح اواخر امسال با حضور رئیس جمهوری بهره‌برداری و شهروندان شیرازی از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.


معاون استانداری فارس همچنین گفت: علاوه بر شیراز، آب مورد نیاز شهرستان‌های مرودشت و خرامه نیز از محل سد درودزن تامین می‌شود.
او خاطرنشان کرد: هم اینک برای هر شهرستان فارس برنامه‌هایی در دست اجرا داریم تا همه شهروندان این استان به آب پایدار و ذخایر مطمئن که بیشتر معطوف به آب سدهاست، دسترسی داشته باشند، در این راستا آبرسانی به تعدادی از شهرستان‌ها که به مخازن آب و سدهای مطمئن نزدیک بوده انجام شده است و برای تعدادی نیز نیازمند احداث خط انتقال آب هستیم.


رضایی کوچی گفت: برای تامین آب شهرهای داراب، زرین‌دشت، فسا و استهبان پروژه آبرسانی از سد رودبال در دست اجرا قرار دارد، برای شهر جهرم پروژه انتقال از سد سلمان اجرا و توسط معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد، برای شهرهای لار، خنج، اوز و قیر و کارزین، انتقال آب از سد سلمان، برای شهر کازرون از سد نرگسی و برای نیریز از سد چشمه عاشق خطوط آبرسانی مد نظر است.


وضعیت کلی راه و حمل و نقل در فارس
معاون عمرانی استانداری فارس اولویت دوم در حوزه فعالیت‌های عمرانی را مبحث راه و حمل و نقل اعلام و اضافه کرد: تاکنون حدود هزار و ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه در فارس احداث شده و پانصد کیلومتر دیگر نیز در دست ساخت است.

او مجموع شبکه راه‌های اصلی، فرعی، بزرگراهی و روستایی را 20 هزار کیلومتر اعلام و اضافه کرد: فارس از لحاظ وسعت راه‌های احداث شده در کشور رتبه نخست را دارد.رضایی همچنین گفت: در بحث راه آهن نیز هم اینک ۳۳۰ کیلومتر خط ساخته شده در استان داریم و حدود ۲ هزار کیلومتر هم در دست ساخت است.


مسکن، اولویت سوم حوزه عمرانی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، بخش مسکن را از دیگر اولویت‌های استان در حوزه عمرانی دانست و گفت: علاوه بر دولت، نهادهای حمایتی نیز در جهت تامین مسکن برای گروه‌های هدف در استان مشارکت جدی دارند.

رضایی‌کوچی افزود: یکی از بخش‌های مورد توجه در بحث ساخت مسکن بافت‌های ناکارآمد شهری است که دولت در این زمینه تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است. وی ادامه داد: بر اساس هدفگذاری دولت، طی ۲ سال آینده باید ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد شهری ساخته شود که سهم فارس نیز مشخص شده و اقداماتی در این زمینه در استان انجام شده است.


او بیان کرد: علاوه بر این، طی مدت مذکور باید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در سایر نقاط در کشور ساخته شود تا نیاز بخشی از شهروندان متقاضی مسکن پاسخ داده شود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، بازآفرینی شهری را از دیگر اولویت‌های مورد توجه در استان برشمرد و گفت: بازآفرینی شهری در حقیقت از جنس عدالت اجتماعی و توجه به اقشار محروم است.


رضایی اضافه کرد: اقشار ساکن در این بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری عمدتا از اقشار آسیب‌پذیر هستند که اگر نسبت به آنها بی‌توجهی شود ممکن است به بروز برخی مشکلات در جامعه منتهی شود. دولت در این زمینه ورود کرده و منابع قابل توجهی برای بحث بازآفرینی به کار گرفته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha