رییس شورای عالی جنگل ضمن اشاره به اینکه این شورا برای قطع درختان صد ساله بلوط در یاسوج مجوزی صادر نکرده است، تاکید کرد: شاخص‌های ارزیابی‌های زیست محیطی باید به روز شوند.

واکنش شورای عالی جنگل به قطع درختان صد ساله بلوط در یاسوج

سلامت نیوز:رییس شورای عالی جنگل ضمن اشاره به اینکه این شورا برای قطع درختان صد ساله بلوط در یاسوج مجوزی صادر نکرده است، تاکید کرد: شاخص‌های ارزیابی‌های زیست محیطی باید به روز شوند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،روز گذشته عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از قطع درختان صد ساله بلوط در محور سی‌سخت یاسوج به دلیل افزایش عرض محور منتشر شد.

کامران پورمقدم  - رییس شورای عالی جنگل- در این باره به ایسنا گفت: شورای عالی جنگل پیش از قطع درختان در جریان این موضوع نبوده و مجوزی هم برای آن صادر نکرده است اما در حال حاضر با اداره منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در تماس هستیم تا از جزییات این موضوع اطلاع پیدا کنیم.

پورمقدم در ادامه با بیان اینکه هر از گاهی اخباری مبنی بر آسیب رساندن به پوشش گیاهی و درختان در پی اجرای پروژه‌های عمرانی منتشر می‌شود، تصریح کرد: درست است که پروژه‌های عمرانی موظف به انجام ارزیابی‌ زیست محیطی هستند اما ما باید در شاخص‌های ارزیابی‌های زیست محیطی خود تجدید نظر و آن‌ها را به روز کنیم.

وی ادامه داد: ارزیابی‌های زیست محیطی زمانی منطبق با ارزش‌های منابع طبیعی است که کارکردهای واقعی و غیر اقتصادی محیط زیست و منابع طبیعی مشخص شود و ارزیابی‌ها بر اساس این کارکردها صورت گیرد.

به گفته رییس شورای عالی جنگل شاخص‌های فعلی ارزیابی‌های زیست محیطی زمانی که در مقایسه با هزینه و فایده پروژه‌های عمرانی قرار می‌گیرند، نمی‌توانند مانع اجرای این پروژه‌ها شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha