سلامت نیوز : فراورده های لبنی پرچرب،به علت افزایش خطرات ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی به میزان چشمگیر،به هیچ عنوان به افراد توصیه نمی شود.
احمد ساعدی،متخصص تغذیه درگفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:فرآورده های لبنی و لبنیات پرچرب در عموم افراد موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و بویژه انواع سرطان ها می شود.

وی تأکید کرد:چربی موجود در فرآورده های پروتئینی لبنی و یا لبنیات همگی از نوع چربی های حیوانی هستند که برای بدن مضر هستند؛زیرا بدن خود دارای چربی است و این درحالی است که با مصرف منابع لبنی و پروتئینی پرچرب،چربی مضر دیگری نیز بر این چربی ها اضافه می شود.

این متخصص تغذیه درخصوص تأثیر مصرف محصولات لبنی و پروتئینی پرچرب تصریح کرد:مصرف این محصولات منجر به تغییر ذائقه غذایی در کودکان بویژه در سال های اولیه زندگی می شود.

ساعدی،اظهار داشت:بسیاری از افراد بر این باورند که مصرف لبنیات و محصولات لبنی پرچرب در افراد مسن موجب افزایش قوای بدنی می شود،درحالی که چربی موجود در آن در کنار خواص مفید،موجب تجمع چربی های مضر در بدن این دسته از افراد می شود.

ساعدی،با اشاره به میزان مصرف محصولات لبنی پرچرب گفت:فقط افرادی که دچار لاغری مفرط هستند؛می توانند از این نوع محصولات آنهم به مقادیر خیلی کم استفاده کنند و در صورتی که تغییری در وزنشان ایجاد نشود؛باید مصرف آن را بلافاصله قطع کنند.

*منابع چربی های گیاهی کمتر مصرف شوند

ساعدی در ادامه با اشاره به اینکه منابع چربی های گیاهی نیز از جمله روغن های گیاهی باید کمتر مصرف شوند،افزود:به طور کلی،چربی ها از هر نوعی که باشند؛مضر هستند.

وی با اشاره به اینکه چربی ها فرقی با هم ندارند،تأکید کرد:چربی ها از هر نوعی که باشند، انرژی خود را به بدن وارد می کنند و تنها تفاوت نوع گیاهی و حیوانی آن فقط در میزان انرژی وارد شده ناشی از مصرف چربی در بدن است.

این متخصص تغذیه گفت:هرچند که منابع چربی های گیاهی نسبت به چربی حیوانی انرژی کمتری دارند؛اما مصرف مقادیر بالای آن ها از هر نوعی که باشند و در هر غذایی که به کار روند بویژه به صورت متناوب،می توانند همان تأثیر مخرب چربی های حیوانی و اشباع شده را در افراد به جای گذارند.

گفتنی است؛روغن های گیاهی خالص در مقابل حرارت و گرما مقاومت بیشتری دارند و پس از هر بار مصرف،نباید روغن را برای مصرف بعدی نگهداری کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha