شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 28044

مسوول گروه تخصصی پزشكی جهاد دانشگاهی گفت:آخرین یافته های پزشكی و پژوهش های علمی نشان می دهد ورزش كردن ضمن حفظ سلامت روان بیمار،احتمال بروز مجدد سرطان سینه را كاهش می دهد.

 سلامت نیوز : مسوول گروه تخصصی پزشكی جهاد دانشگاهی گفت:آخرین یافته های پزشكی و پژوهش های علمی نشان می دهد ورزش كردن ضمن حفظ سلامت روان بیمار،احتمال بروز مجدد سرطان سینه را كاهش می دهد.
 
به گزارش ایرنا، دكترسید علی آذین در سومین همایش بهبود یافتگان سرطان پستان افزود:همانطور كه در گذشته بیماری های عفونی مثل وبا و سل به عنوان بیماری های پدیده گذار اپیدمیك، سلامت جامعه بشری را تهدید می كردند،امروزه بیماری های مزمن همچون سرطان به صورت خاموش در جامعه رواج دارد.
وی خطاب به بیماران بهبودیافته از سرطان سینه گفت:بسیاری از این افراد تصور می كنند با از بین رفتن ریشه سرطان و بهبودی نسبی،مبارزه با این بیماری به پایان رسیده است،در حالیكه چنین نیست.
عضو هیات علمی پژوهشكده علوم بهداشتی با بیان اینكه بیماران بهبود یافته سرطانی باید تحت كنترل و مداوا باشند،افزود:اگر چه سرطان سینه جزو انواع سرطان های درمان پذیر است،اما لازم است این بیماران ارتباط خود را با كادر درمانی حفظ كنند، چرا كه عدم ارتباط با پزشك،بیماران بهبودیافته سرطان را دچار نوعی احساس ناامنی و ترس می كند.
آذین خاطرنشان كرد:الگوی تغذیه سالم ازدیگر مواردی است،كه افراد مبتلا به سرطان با وجود بهبودی باید به آن توجه داشته باشند.سوءتغذیه به معنی مصرف غذاهای پركالری و بدون پروتئین می تواند در بروز این بیماری موثر باشد.
این استاد دانشگاه،وزن متناسب را از عوامل مهم و تاثیرگذار در سلامت افراد دانست و بیان داشت:با تنوع غذایی و تغذیه سالم زیر نظر پزشك ،بیماران سرطانی می توانند بدون نیاز به مصرف داروهای مكمل ،نیاز بدن را تامین كرده و سلامت خود را حفظ كنند.
مسوول گروه تخصصی پزشكی جهاد دانشگاهی درباره مسائل روانی بیماران مبتلا به سرطان گفت:برخی از افراد پس از ابتلا به بیماری، با توجه و دلسوزی اعضای خانواده و اطرافیان روبرو می شوند و خوشایندی از این امر، این افراد در نقش بیمارهمیشگی فرو می برد كه این امرآسیب روانی جدی به این افراد وارد می كند.
مدیر مركز مشاوره بیماری سرطان،اشتغال ،تحرك و فعالیت بیشتر را از جمله عواملی دانست كه نگرانی از آینده و احساس عدم امنیت را در این افراد از بین برده و بازگشت به زندگی عادی را برای آنها میسر می كند.
در ادامه این همایش كه با حضور جمعی از بیماران بهبود یافته در تالار ابن سینای دانشكده علوم پزشكی دانشگاه تهران برگزار شد، دكتر آسیه الفت بخش مدیرگروه پژوهش سرطان سینه و جراح عمومی در خصوص بازسازی بافت آسیب دیده سخن گفت.
سومین همایش بهبودیافتگان سرطان سینه با شعارتشخیص زودرس،درمان موفق و بهبود كیفیت زندگی و با محوریت بازگشت به زندگی پس از سرطان سینه توسط پژوهشكده سرطان سینه جهاد دانشگاهی علوم پزشكی تهران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha