یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 283281

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، افزایش ناگهانی سرعت باد طی امروز (۲۸ مهر) افزایش غلظت آلاینده‌ها در پایتخت را به دنبال دارد.

افزایش ناگهانیِ سرعتِ باد در تهران

سلامت نیوز:بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، افزایش ناگهانی سرعت باد طی امروز (۲۸ مهر) افزایش غلظت آلاینده‌ها در پایتخت را به دنبال دارد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، افزایش ناگهانی سرعت باد طی امروز (۲۸ مهر) افزایش غلظت آلاینده‌ها در پایتخت را به دنبال دارد.


بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا طی صبح امروز (۲۸ مهر) برقراری شرایط جوی آرام و آسمان ابری همراه با ازدیاد تردد خودروها سبب تجمع آلاینده‌ها در سطح شهر می‌شود و در برخی مناطق شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.


با رشد ابرناکی و وزش باد همراه با بارش‌های پراکنده در پاره‌ای از مناطق، احتمال پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود نسبی کیفیت هوا وجود دارد ولی با افزایش ناگهانی سرعت باد طی برخی ساعات در مناطق مستعد گسیل گرد و خاک محلی و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق دور از انتظار نیست همچنین با کاهش سرعت باد در اواخر وقت امروز و کاهش ناپایداری جوی در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی تجمع ذرات معلق در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود. هر چند با توجه به شرایط جوی میزان کمتری خواهد داشت.


با تداوم شرایط جوی آرام تا صبح فردا (۲۹ مهر) همزمان با آغاز تردد خودروها، غلظت ذرات معلق افزایش پیدا می‌کند و در برخی مناطق کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.


کاهش ابرناکی و حاکمیت جو پایدار در بعد ازظهر فردا شرایط را برای تجمع آلاینده‌ها فراهم می‌کند به‌طوری‌که فردا شب در ساعات اوج ترافیک، افزایش غلظت آلاینده‌ها در اکثر مناطق باعث کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس می‌شود.
بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۷۸ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای پایتخت نیز هم‌اکنون با میانگین ۹۷ در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha