شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 283564

خوردن جگر فواید زیادی دارد، اما به صورت خام توصیه نمی‌شود.به خصوص برای زنان باردار زیرا موجب سقط جنین خواهد شد. بنابراین جگر را خام مصرف نکنید، زیرا دارای آنزیمی به نام تیامیناز است که تنها بر اثرپختن از بین خواهد رفت، اما در حالت خام، این آنزیم اجازه نمی‌دهد ویتامین‌های موجود درجگر جذب بدن شود.فرایند پختن، می‌تواند تاحد زیادی باعث ازبین رفتن برخی از این آنتی بیوتیک‌ها شود.

عوارض مصرف جگر خام

سلامت نیوز:خوردن جگر فواید زیادی دارد، اما به صورت خام توصیه نمی‌شود.به خصوص برای زنان باردار زیرا موجب سقط جنین خواهد شد. بنابراین جگر را خام مصرف نکنید، زیرا دارای آنزیمی به نام تیامیناز است که تنها بر اثرپختن از بین خواهد رفت، اما در حالت خام، این آنزیم اجازه نمی‌دهد ویتامین‌های موجود درجگر جذب بدن شود.

  علایم مسمومیت با جگر خام

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،فرایند پختن، می‌تواند تاحد زیادی باعث ازبین رفتن برخی از این آنتی بیوتیک‌ها شود.

علایم و نشانه‌های مسمومیت به صورت سرفه، عطسه، سردرد و آبریزش بینی است. حتی ممکن است این میکروب‌ها به چشم‌ فرد سرایت و آن را  نابینا کند.

جگر افزون بر ویتامین و پروتئین، دارای اسید فولیک، بیوتین، نیاسین، کلسیم، فسفر، منیزیم و پتاسیم است. اما در کنار این فواید دارای عوارضی است که موجب بیماری‌های خاصی می‌شود. خوردن جگر سیاه ممکن است فرد را به مشکلات کبدی مبتلا کند زیرا جگر سیاه عضوی از دام است که سموم و انواع هورمون‌ها در آن جمع شده است و به همین دلیل مصرف زیاد آن خطراتی به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha